Границата между амбициите да развиваш частен бизнес за милиони и чистата лудост понякога е много, много тънка.
Доказва го и Кайли Дженър, която от напориста бизнес дама се превръща в жена, обсебена да патентова всяко име и словосъчетание, което впоследствие може да използва за стоките си.
Ясно е, че името на риалити звездата е гаранция за печалба.
Още първата серия червила и моливи за устни, които Дженър пуска на пазара, се разпродава с главоломна скорост. В момента името и логото със сочните й устни е напълно достатъчно, за да бъде рекламирано всичко - от грим до чайове за отслабване със съмнителен резултат.
Да, Кайли е само на 22 години, но вече е най-младата милиардерка, която не дължи състоянието си на наследство. Тя печели не само от риалитито, в което участва заедно със сестрите си Кардашиян-Дженър, или от рекламите, които деликатно или не чак толкова показва в профилите си в социалните мрежи.
Кайли генерира колосални приходи от козметичната си линия, която се разраства все повече и вече включва и гримове за очи, вежди и цялостен грим на лицето. Затова донякъде е логично Дженър да се опитва да превърне в нейна запазена марка колкото се може, повече от тези стоки.
В началото на тази година тя патентова редица думи и фрази - някои с хладнокръвна бизнес логика, други - по-скоро от чист нарцизъм.
Донякъде е обяснимо, че сред патентованите неща е словосъчетанието "lip kit" - комплектите за устни са нещото, което Кайли продава наистина добре. След като въпросното словосъчетание е патентовано обаче, никой друг производител освен нея няма право да нарича продуктите си точно по този начин.
Затова и конкуренти на Дженър са меко казано разгневени - все пак неща като "комплекти за устни" и "сенки с брокат" съществуват в света на козметиката и грима открай време и е абсурдно един-единствен човек да твърди, че има изключително право върху тях, бил той и сред най-големите магнати в бранша.
Освен това Кайли патентова и фрази като "Kylie Body", "Kylie Kon", "Kyliner" (игра на думи между името й и eyeliner - очна линия) и дори "Kylie Museum", въпреки че за момента тя няма собствен музей, но пък за в бъдеще - кой знае...
Сега младата Дженър ще се опита да патентова и името на дъщеря си - Сторми, и за мнозина нещата отива твърде далеч.
Сторми е едва на 2 години и най-вероятно тепърва ще се опитва да използва името си по свои собствени начини, но има и друг проблем. Името на дъщеричката на Дженър се изписва Stormi, но произношението му се дублира със "stormy" - "бурен, буреносен" на английски.
Затова противниците на амбициите на Кайли да патентова всичко, за което се сети, смятат, че е въпрос на време бизнес дамата да се опита да патентова и думата за "бурен" - ей така, за всеки случай, за да не може друг да я използва като негова запазена марка.
На запитването на "Дейли Мейл" защо е цялата тази мания по патентоването на думи и изрази, Дженър отговаря, че тепърва започва сериозно разширяване на дейността си.
Освен обогатяване на асортимента си от козметични продукти, тя смята да се захване и с разработването на собствена модна линия и линия дрехи за деца (затова толкова настоява да запази марката "Stormi").
Кайли планира да предлага и организацията на събития като различни конференции и тренинги за красота и уелнес. Предвид фурора, който козметичните й линии предизвикват, много е вероятно тези събития също да пожънат успех.
Разбира се, не всеки се радва за сексапилната Кайли.
В средата на тази седмица Дженър успя да предизвика скандал и в Twitter, където написа, че "вече й е писнало от 2020 г.".
Не закъсняха коментари на ядосани потребители, които коментират колко ли е труден животът й, след като Кайли официално е милиардерка, а един неин последовател язвително подмята, че няма търпение в САЩ да вдигнат данъците за най-богатите, за да види малко и тя какво е нещастие.
Явно на богатите риалити звезди не им е позволено да имат кофти ден...