BMW е първият автомобилен производител, който ще предлага вградена в колите си поддръжка на приложението EnLighten на Connected Signals за iOS, което предвижда кога ще се сменят светлините на светофара, в зависимост от скоростта и местоположението на возилото.
Софтуерът ще бъде предлаган като луксозна екстра за колите на BMW със система ConnectedDrive Services. Идеята е с помощта на новото приложение да бъде повишена безопасността и да бъде намален трафикът на пътя.
Системата показва обратно броене до смяната на сигнала на светофара. Освен това анализира скоростта на движение и разстоянието до кръстовището.
Първоначално услугата ще работи само в САЩ, където в някои градове има т.нар. "умни светофари". Авторите на приложението - компанията Connected Signals, обещава да увеличи значително техния брой, като предвижда и инсталирането им в Европа.
Компанията Audi също тества аналогична система, но все още не е готова да я монтира на серийни автомобили.
Междувременно BMW отчете днес спад на печалбата си за второто тримесечие, след като по-слабото търсене в Китай и високите разходи по пускането на нови модели са надделели над ползите от отслабването на еврото.
Печалбата преди лихви и данъци за тримесечието до края на юни е намаляла с 2,7 процента до 2,52 милиарда евро спрямо 2,6 милиарда евро за същия период на миналата година, обяви групата с централа в Мюнхен.
Чистата печалба се е свила до 1,75 милиарда евро спрямо 1,77 милиарда евро, предадоха световните агенции.