Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

ИИ играта се разгорещява заради Google Gemini

Главният изпълнителен директор на OpenAI, Сам Алтман обявява "код червено" за кризисна мобилизация на компанията. Снимка: IStock/Getty image
Главният изпълнителен директор на OpenAI, Сам Алтман обявява "код червено" за кризисна мобилизация на компанията.

Главният изпълнителен директор на OpenAI Сам Олтман издаде вътрешна директива за "Код Червено", посочвайки колко бързо се променя динамиката в областта на изкуствения интелект (ИИ).

В контекста на високотехнологичния бизнес, "Код Червено" е вътрешна управленска практика за кризисна мобилизация, която се издава при екзистенциална заплаха.

Това налага незабавна, драстична промяна в приоритетите и пълно пренасочване на ресурсите към запазване на конкурентната позиция.

Преди едва три години Google беше в същата ситуация след успешния старт на ChatGPT. Сега ролите изглежда се обръщат, тъй като Google бързо наваксва технологично и пазарно с новия модел Gemini 3.

Снимка: iStock

Съобщение от Олтман до служителите на OpenAI определя Gemini 3 AI модела на Google като основна причина за тревога, пише The Information.

Това означава, че Google вече не изостава в AI надпреварата. Известни фигури, като изпълнителният директор на Salesforce Марк Бениоф, дори обявиха, че преминават от ChatGPT към Gemini 3.

През ноември Google Gemini е отчел над 650 милиона месечно активни потребители, което е голям скок от 450 милиона през юли.

В същото време, OpenAI ChatGPT съобщава за близо 800 милиона седмично активни потребители (WAU). ИИ играта е изключително скъпа, и тук Google има значително предимство.

Като рекламен гигант, Google има огромна финансова преднина. През последното тримесечие компанията е генерирала $100 милиарда приходи, от които $74.18 милиарда само от от рекламен бизнес. Освен това, може да използва мащаба си за всякакви дейности - от изследвания и производство на собствени чипове до хостинг в своя облак.

OpenAI от друга страна е изправена пред ангажименти за разходи, които възлизат на най-малко $1.4 трилиона през следващите осем години. Въпреки че Алтман прогнозира приходи от $20 милиарда за тази година, компанията тепърва трябва да разработи собствен рекламен бизнес, който може да бъде забавен, ако кризисната мярка "код червено" бъде въведена.

OpenAI имаше първоначално предимство и пусна нови продукти като ИИ видео генератора Sora и уеб браузъра Atlas, платформите на Google все още доминират в онлайн пространството.

Милиони хора вече използват всекидневно продуктите и услугите на Google, което им позволява лесно да пренасочват потребители към Gemini и другите си ИИ-интегрирани предложения.

ChatGPT обаче още остава синоним за изкуствен интелект. Въпреки това, компанията е изправена пред ограничения в изчислителната мощ, които забавят разширяването на функции, като например ChatGPT Pulse за всички потребители.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.

Най-четените