Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Биоразградими опаковки за яйца са идеята победител в Panda Labs на WWF и Kaufland

Авторите ѝ от отбор "SmartFood" спечелиха първото място в оспорвания финал на семестър "Бъдещето на храната" Снимка: Kaufland
Авторите ѝ от отбор "SmartFood" спечелиха първото място в оспорвания финал на семестър "Бъдещето на храната"

Идея за създаване на биоразградими опаковки за яйца спечели голямата награда на иновационната програма на WWF Panda Labs, подкрепена за поредна година от Kaufland България. Програмата приключи семестъра "Бъдещето на храната" с трескав мастър клас и оспорван финал, в който победи отбор "SmartFood".

Екипът на победителите получи стартово финансиране от 7 000 лв. за тестове и произвеждането на прототип на своя проект за създаване на биоразградими опаковки за яйца и подпомагане чистотата на крайбрежието ни чрез използването на изхвърлени по бреговете на Черно море водорасли.

До едномесечния мастър клас в семестър "Бъдещето на храната" достигнаха победителите от хакатоните "Бъдещето на хранителната индустрия" и "Бъдещето на хранителните отпадъци".

"Зелени заедно"...

е общ проект на Money.bg и Webcafe.bg, който обръща внимание на екологичните тенденции - както в ежедневието на всеки от нас, така и в бизнеса. Научете повече тук: zelenizaedno.bg

Там те имаха възможност да се състезават за голямата награда и стартовото финансиране от 7 000 лева. Мастър класът се проведе през целия юни, а в края му участниците се събраха в София, за да се срещат с експерти, учени и предприемачи в подготовката на създадените от тях иновативни и "зелени" идеи.

На финала заедно със "SmartFood" се конкурираха още: отбор "Иноватив" с решение за биоразградими пликове, запазващи качествата на стоката по време на транспорт; отбор "RED" с идея за сладолед от тиквени семки и слънчогледов отпаден продукт; отбор "Tres Compadres", които разработиха електрически компостер за домашна употреба, превръщащ хранителните отпадъци в течен тор.

До последния кръг в приключилия семестър "Бъдещето на храната" достигнаха ученици и студенти от Велинград, Благоевград, Русе, Шумен и София.

Екипите, достигнали финалния етап на семестъра, имаха възможност да се запознаят и с политиките за устойчиво развитие на Каuflаnd България.

Те се запознаха с климатичната стратегия на компанията, с инициативите за намаляването на пластмасата, както и с проекта за новоизградените станции за рециклиране на пластмасови бутилки и кенове в магазини на веригата, от които младежите почерпиха вдъхновение и идеи за реализация на своите собствени идеи.

Глобалната програма на WWF за устойчиви младежки иновации и предприемачество  Panda Labs реализира поредното си издание у нас с подкрепата на Kaufland България. Тя e насочена към младежи на възраст между 15 и 25 години - ученици и студенти. За участие са кандидатствали стотици младежи от цялата страна.

---

"Зелени заедно" показва добрите примери и важните съвети - всичко, което трябва да знаем по пътя към по-природосъобразно съществуване, работа и правене на бизнес. Проектът се осъществява с подкрепата на Кауфланд България, UniCredit Bulbank, Cargotec, RÖFIX, Insaoil, GreenPoint, Toki.bg, Инестбанк, Hitachi Energy.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените