Във връзка с наша публикация със заглавие „Спасете Сънчо" от 6 декември 2011 г. БНТ настоя за право на отговор. Ето го и него:
БНТ е отговорна обществена телевизия, която спазва всички нормативни разпоредби в Р България и в частност Закона за радио и телевизия. В пълно съответствие с вътрешните правила за програмиране на рекламните блокове, медията е планирала и излъчила за периода 28.11 - 3.12.2011 клипове за концерта на Лепа Брена в София в подходящо за съответната активна аудитория време.
Излъчени реклами:
всеки ден за посочения период преди сутрешния блок „Денят започва с култура" (9.05 ч),
на 29.11 по време на баскетболната среща „Лукойл Академик - Валенсия" (17.55 - 20.00 ч., но важно уточнение е, че в програмата няма „Лека нощ, деца!"),
30.11 преди церемонията „Мистър Икономика" (18.50 ч.),
1.12 преди сериала „Лакис сладура" (18.55ч.) и преди второто полувреме на мача „Васлуй-Лацио" (22.05 - 24.00ч.),
2.12 преди прогноза за времето (18.20ч.),
3.12 преди прогнозата за времето (12.20ч.)
Както се вижда от приложената детайлна схема, БНТ не е излъчила реклама за концерта непосредствено преди или след „Лека нощ, деца!", както се твърди в публикуваната от вас статия. Авторекламен клип за сериала „Под прикритие" за същия период не е бил излъчван непосредствено преди или след „Лека нощ, деца!".
С това категорично опровергаваме неверните твърдения в цитираната статия. С тях не само подвеждате вашата аудитория, но и рушите доброто име на обществената телевизия. Надяваме се „фактите" в публикацията да са само и единствено плод на не добрата информираност на автора й. Уважаваме добрите практики в работата на медиите и оставаме отворени за всички въпроси свързани с дейността на БНТ с цел прозрачност и коректност спрямо аудиторията.