Комисията за защита на конкуренцията наложи близо 350 000 лева глоба на ИКЕА за заблуждаваща реклама. Глобата е заради сигнал на потребител, според който компанията въвежда в заблуждение чрез рекламни билбордове на „етажерка BILLY", разположени на територията на магазина.
В съобщението от КЗК се посочва, че в рамките на два месеца през лятото на тази година дружеството рекламира както чрез билбордове, така и чрез продуктов каталог, етажерката на цена от 79 лв, докато всъщност в този период стоката не е налична. Вместо нея се предлага друга сходна етажерка, но на по-висока цена.
По този начин се рекламира продукт с по-ниска цена от действителната, което заблуждава потребителите, стимулирайки ги да насочат вниманието си и да закупят продукт, който е на цена, по-висока от указаната в рекламните билбордове и каталог, съобщават от КЗК и определят, че подобно поведение е в явно противоречие с добросъвестната търговска практика и е от естество да увреди конкурентната среда.