Певицата Рут Колева демонстрира как могат да се купят фалшиви "гледания" на някое музикално видео в YouTube.
Tя публикува видео в профила си във Facebook, придружено от обръщение към "всички, които си мислят, че гледанията в YouTube на разни псевдо-певци/артисти (или подобни) са реални".
Нагледно Рут Колева демонстрира колко лесно се трупат "гледания", като купува гласове за певицата Прея за парчето й "Guilty Pleasure Store", качено от канал на Webcafe.bg.
До онзи ден парчето има 3924 гледания, като песента е публикувана 2012 година. След като пазарува "гледания", ден по-късно Колева вижда разликата - 16 949 гласа. Сега парчето на Прея вече има около 17 500 гледания.
Ето и какво се вижда "зад кулисите" след "пазаруването":
Певицата показва нагледно как при по-малко от 4 милиона интернет потребители изобщо в България се правят 20 милиона гледания.
Колева посочва, че сайтове като SMM kart, предлагат "гледания" в Youtube от 0,50 цента до 500 долара (за 1 мил. Гледания).
"Снимаш клип за 10 000 лв, за още 5 си купуваш 3 милиона гледания - и директно влизаш в ефира на всички Български Радио и ТВ станции. Честито - вече си звезда!", написа певицата.
Вижте нейния точен експеримент описан във видеото:
А ето и статия за заснемането на самото видео на Прея от екип на Webcafe.bg преди около четири години.