Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

С какво си върви най-много бирата? С футбол, разбира се

МЕТРО вече предлага над 400 вида бира от 22 държави.
МЕТРО вече предлага над 400 вида бира от 22 държави.

Представяте ли си да гледате мач от задаващото се световно футболно първенство без биричка в ръката? От липсата на пиво по време на Мондиала в Русия по-богохулно би било единствено... бирата да e лоша.

Слава Богу, през последните години все по-рядко се налага да консумираме пиво, което не ни е по вкуса. Вече не може да се каже, че в магазините липсва разнообразие от бира, тъй като пивоварският сектор все повече се разраства. Причина за това е както все по-засиленото родно производство, така и активният внос на световни марки с различен вкус, цвят, плътност и алкохолно съдържание.

Българският пазар не е подминат и от модата на крафт бирата – бизнес, чиито параметри към момента го определят като най-бързо растящия пивоварен сегмент в света.

Предвид започването на летния сезон и задаващите се мачове от световното първенство, напълно навременно и МЕТРО България "се включва в играта" при предлагането на нови и разнообразни марки пиво.

Асортиментът бирени предложения, които от днес могат да се намерят по щандовете на МЕТРО, е впечатляващ – вече става дума за 400 вида бира от 22 държави.

Традиционно световната верига за търговия на едро подава ръка и на малките и независими български производители, предлагайки зашеметяващото разнообразие от цели 30 вида българска крафт бира на 9 родни бранда: Хилс, Блек Пайн, Гларус, Бял Щърк, Ромбус, Айляк, Ах, Mad Panda, Вееr Bustard.

Отделно на щандовете в магазина могат да се намерят и още 60 вида бира от чуждестранни крафт пивоварни на водещи световни производители като De Molen, Pohjala, Mikkeller, Omnipollo, Dogma, Anchor, Crew Republic, Brewfist, BREWSKI.

Обновеният бирен отдел на МЕТРО-София беше открит официално на 31 май.

Специалното събитие беше придружено от вкусни барбекю-изкушения на шев Юри Велев от кулинарната МЕТРО Академия и беше акомпанирано с футболни закачки с участието на легендарния треньор на българския отбор по футбол през 1994 година Димитър Пенев.

Откриването на щанда започна с обръщение към почитателите на МЕТРО от страна на Диана Бонева, директор "Снабдяване", и Георги Илиев, директор "Продажби" в търговската верига.

Веселин Лазаров, който отговаря за търговията на бира в МЕТРО, предизвика бившия старши-селекционер на националния отбор да представи "Идеалната бирена 11-торка на МЕТРО за Световното първенство по футбол в Русия".

Димитър Пенев обяви своите Стоичков, Боримиров, Костадинов, Лечков и Балъков, посочвайки измежду 11-те избрани бири пред себе си. "Tежката кавалерия" на бирите включваше първокласни масови международни марки, както и крафт бири за ценители: Bernard Svetly, Fuller's London Pride, Arzachel India Pale Ale, Brewski Conan, Hoptopod, Шипка, Paulaner, Abentinus Eisbock, Vuur & Vlam, Opasen Char IPA и Budweiser.

Бирите, предлагани в МЕТРО, са разделени на щандове според държавата си на произход:  Британски острови, Германия, Белгия, Чехия, а от щанд "световна бира" могат да се закупят канадски, шведски, френски и други марки.

Както и досега, от бирения отдел на МЕТРО търговците на дребно и ресторантите могат да заредят и масови български бири, включително и в пластмасови разфасовки. Но и сред селектираните чуждестранни бири има доста масови и традиционни видове - като германските Radelberger, Schofferhofer, чешката Bernard, испанската Estella, мексиканската Corona, емблематичните белгийски Orval, Duvel, Mortgage, Westmalle, австрийската Ottakringer. Тук присъстват и британските масови бири O'Harа и St. Peters, а асортиментът на досегашните Fuller, Wychwood и Ringwood е обновен.

За нестандартните вкусове от МЕТРО предлагат пушена бира Schlenkerla Rauchbier от района на Бамберг, Германия, както и Eisbock на Schneider Aventinus Eisbock.

Пушена бира може да се закупи и от български производител - от родната "занаятчийска" пивоварна Хилс. Тук могат да се намерят и белгийски Ламбици със спонтанна ферментация от диви дрожди.

Обещанието на МЕТРО е, че биреният отдел ще продължава да се разраства, като през юни ще има нови марки за привържениците на крафт пивото.


Надеждата е, че все по-голямата възможност за избор ще предизвика българския бирен фен и ще измести фокуса на традиционния си вкус, който повелява: "светла бира през лятото, тъмна – през зимата".

И има ли по-добър повод от едно световно първенство да се насладим на специалните вкусове, а защо не и на напълно нови видове бира с непозната консистенция и аромат? Някъде там ни чака нашата нова любима марка, с която футболните мигове ще се превърнат в още по-голямо удоволствие,

Тагове: метро, бира, ad блок
 

Най-четените