Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

"Камене, ти изби рибата с тази кола"

Новият VW Touareg в ръцете на един фен Снимка: Мирослава Дерменджиева
Новият VW Touareg в ръцете на един фен
"Камене, ти изби рибата с тази кола" Снимка: Мирослава Дерменджиева
"Камене, ти изби рибата с тази кола" Снимка: Мирослава Дерменджиева
"Камене, ти изби рибата с тази кола" Снимка: Мирослава Дерменджиева

"Искаш ли да си свържеш телефона"?, питам Камен Атов малко след като се е качил в новия VW Touareg. Маршрутът ни започва от ресторант MEZZE, преминава през "Метро", и стига до магазин за екипировка за гмуркане в Студентски град. Три места, които се вписват в ежедневието му.

"Ако ми я дадете за един месец, ще си го свържа", смее се Камен, докато си нагласява височината на волана.

Той е бивш състезател по плуване, до това лято държеше рекорда в щафета на 4 по 100 метра свободен стил, сега е собственик на изключително приятния рибен ресторант MEZZE в квартал Изток. В свободното си време е гмуркач-любител. Въпреки че в живота му има толкова много риба и вода, смята, че всичко това е плод на случайност. Дори не е зодия риби.

Избрали сме да направим тестдрайв с него, защото е истински фен и реален потребител на високия клас автомобили на Volkswagen. Според нас е инфлуенсър, нищо, че няма 30 хиляди последователки в Instagram. Дори и профил в Instagram няма. Но ако се наложи, може да ползва този на ресторанта.

"Ти си фен и потребител на Volkswagen, карайки новия Touareg имаш ли чувството за нещо познато?

"Това интервю ли е?", смее се Камен. "Все едно съм в моята кола... всичко е там, където съм свикнал! Много плавно вози, много приятно, спира чудесно, новото таблото е супер."

Истината е, че новият Touareg, 3-то поколение, е нещо доста различно. Под "новото табло" следва да се разбира хоризонталният екран, който тръгва от волана и - без да прекъсва - стига до пасажерското място. Контролните прибори са интегрирани изцяло с екрана на инфотеймънт системата зад голям извит стъклен панел. Официалното му име във Volkswagen е Innovision Cockpit.

В този смисъл въпросът на Камен ("Какво другo прави този дисплей? Има ли телевизор?) е напълно логичен.

Екранът има много добра графика. Можете да го персонализирате, включително да добавите фотогалерия или функция, която често ползвате. Друго предимство на дигиталния екран е, че имате възможност да увеличавате картината.

Отправяме се към "Цариградско шосе" в посока Метро. Камен дава газ, има на разположение 286 к.с., които не чакат повторно подканяне. Чуваме приятния звук на 6-те цилиндъра.

В Европа моделът идва с два дизелови V6-двигателя със 170 kW / 231 к.с. 1 и 210 kW / 286 к.с., а съвсем скоро към тях ще се присъедини бензинов V6 с 250 kW / 340 к.с.

"Не трябва да се съобразявам с камерите, нали?", шегува се Камен докато кара по "Цариградско". След като охлаждаме ентусиазма му, сваля леко скоростта: "Много е интересно огледалото за обратно виждане, километрите се прожектират и на стъклото. Браво, демаражна е, много комфортно вози, много приятно се кара!"

Освен скоростта, head-up дисплеят на Touareg проектира върху предното стъкло и насоките на навигацията и информацията от системите за асистенция на водача.

"Обичаш ли да караш?", питам аз.

"Ооо, много обичам."

"Не предпочиташ ли да вземеш самолет?"

"Не, със самолет не става, ако иска да видиш нещо в тоя живот. Дори и да пътувам със самолет, после на място пак си наемам кола".

Нещо интересно за новия Touareg е, че има система за управление на всички колела, която предлага много предимства - диаметърът на завой е по-малък, броят на маневрите при паркиране също е редуциран. В случая ние го усещаме като по-голяма стабилност при бърза промяна на лентата на движение с висока скорост.

Системата за управление на всички колела спомага и за повишаване на динамиката на пътя. Автомобилът се държи много по-активно и стабилно, когато всички колела са насочени в една посока.

Стигаме до Метро. Магазинът е добър партньор на повечето собственици на ресторанти, защото има пресни продукти и те го харесват. Камен Атов не е изключение.

Питам Камен как е направил ресторанта. Отговаря ми - "На шега". За разлика от повечето хора от този бизнес, Камен не разказва "градски легенди" за себе си, дори обратно.

"Ресторантът го направихме на майтап. По това време внасях риба и зехтин от Гърция и понеже в София нямаше хубав ресторант за риба се впуснахме в това приключение. В MEZZE започнахме трима другари и партньори. Запалих и тях по Volkswagen и до ден днешен те остават верни фенове. Спокойно мога да кажа, че всичките ни начинания са свързани с тези коли. Пътувания, ремонти и зареждане на обекти и тн и тн ....."

MEZZE за кратко има и гръцка версия, но в крайна сметка акостира за постоянно в столичния Изток на ул. "Николай Хайтов".

Ако се чудите дали се яде риба в София - отговорът е да, също както и във Варна, и съвсем не в Пловдив. Лека-полека започвам да навлизам в бизнеса.

Питам Камен за любимата му риба и получавам изненадващия отговор - дребна и черноморска. "Има ли по-вкусна риба от лефера?!"

Тук рязко се връщам в детските си години във Варна, където на лефера казвахме чернокоп, а яденето му мога да сравня само с някаква много досадна дейност - толкова много и малки кости на едно място трудно могат да се открият. Камен обаче не мисли като мен.

Докато обсъждаме най-вкусните риби - вече сме пред магазина за гмуркане в Студентски град. В този момент чуваме: "Камене, ти изби рибата с тая кола!". Оказва се, че един познат на Камен го е забелязал от съседното платно и му маха. Всички падаме от смях - забележката е толкова тематична.

"Бях плувец, случайно направих рибен ресторант и след това по друга линия започнах да се гмуркам", казва за връзката си с водата Камен.

Гмурка се за удоволствие. Прави го от 15 години. Според него Индонезия е раят на земята. 5 полета и 40 часа по-късно - и си до Борнео. Там започва друг свят.

Най-голямата дълбочина, до която е слизал, са 80 метра. Като експеримент. На подобна дълбочина обаче кислородът става отровен, а азотът спира да се разтваря в кръвта. Опасно е. Казва, че едно нормално гмуркане е в рамките на 25 метра, след това няма какво да видиш.

"Снимаш ли?", питам аз.

"Аз не снимам, но много хора го правят при това с все по-хубава и скъпа техника. Смятам обаче, че губиш време и изпускаш най-важното."

Връщаме се обратно към Mezze и към темата, която ни е събрала.

"Защо харесваш Volkswagen?"

"Много харесвам Volkswagen, мисля си, че като съотношение цена-качество това е най-добрата кола. Освен това е доказано, че след като я купиш от магазина, е колата, която най-малко губи от цената си."

"Добре, преди да си тръгнем поне изпробвай масажа на седалки - отстрани, първото кръгло копче към таблото."

"Това го имам и на моята кола, хубаво е за дълъг път! Заповядайте за по един десерт при нас."

Предложението му е супер изкушаващо. Десертите на MEZZE си ги бива, особено тортите. Не можем да откажем.

Паркираме на едно доста тясно място от гледна точка на размерите на колата. Този Touareg е наистина голям! Третото поколение на Touareg е пораснало и на дължина, и на широчина в сравнение с предшественика си. Независимо от увеличаването на дължината и широчината на автомобила обаче, каросерията е олекнала с 106 кг в сравнение с предшественика си, благодарение на по-модернен микс от алумний и стомана.

Колата е с усъвършенствано пневматично окачване 4-Corner. Освен че допринася за повече комфорт, то има и отношение към аеродинамиката и възможностите за справяне с трудни терени. При режим „Offroad" клиренсът се увеличава до 70 мм.

При скорост на движение над 120 км/ч обаче пневматичното окачване автоматично намалява клиренса с 15 до 25 мм с цел оптимизиране на аеродинамиката.

Другата характерна особеност за модела е технологията за управление на всички колела, за която споменахме. В зависимост от ситуацията задните колела също могат да завиват, което превръща Touareg в един от най-маневрените SUV-модели в своя сегмент, въпреки размера си.

В най-общи линии системата има два основни режима на работа: при скорост до 37 км/ч и над нея. До 37 км/ч задните колела завиват в посока, обратна спрямо тази на предните. По този начин значително се подобряват повратливостта и маневреността. Специално при маневриране радиусът на обратен завой намалява чувствително от 12,19 на 11,19 метра.

Когато скоростта на движение надвиши 37 км/ч, колелата на задния мост започват да завиват успоредно с тези на предния мост. По този начин пътното поведение става значително по-спокойно и се отличава с повече стабилност при резки маневри, като например рязка смяна на лентата на движение или при заобикаляне на препятствие.

 

Най-четените