Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Хората до 40 г. са най-активните на пазара на недвижими имоти у нас

Младите купувачи се насочват към новото строителство в големите градове Снимка: iStock
Младите купувачи се насочват към новото строителство в големите градове

Младите хора в България продължават традицията да притежават собствено жилище. Според статистиките, България е на трето място по достъпност на жилища в света, а повече от 90% от българите са собственици на първи имот.

Изразите "да имаш покрив над главата", "домът - моята крепост", "роден дом", "бащин дом", "уютно като в дом" и други подобни показват емоционалната ни връзка и необходимост от притежаване на собствен дом. Това е мястото, където се чувстваме в хармония и където винаги искаме да се завърнем. Или както казва Тери Пратчет: "Не си бил никъде докато не се завърнеш вкъщи".

Представителите на имотния бранш отчитат, че и през тази година на пазара на недвижими имоти повече от 60% от купувачите на жилище в България са на възраст от 25 до 40 години т.е. от поколението Y - родените в периода 1981 - 1996 година. Голяма част от тях са семейни, с доход над 2500 лв. и с висше образование. Това са хора, които успешно са се реализирали на пазара на труда у нас или работят за чужди компании.

Закупуването на нов дом в повечето случаи те осъществяват чрез ипотечно кредитиране, като финансират по-малко от 70% от стойността на имота, посочват експерти.

Младите купувачи търсят най-вече жилища с площ над 90 кв.м. Техният избор на жилище е предимно към по-просторни апартаменти, с по-голяма площ, за да се обособи работен кабинет, килер, дрешник или с по-просторен хол, в който да посрещат гости или да общува цялото семейство, с две и повече спални. Предпочитанията им са към монолитно ново строителство с възможност да го довършат и обзаведат по свой вкус в по-големите градове.

Изискванията им към купуваното жилище вече включват не само то да е построено с качествени материали и технологии, да е енергоефективно, но и да е в район с изградена добра инфраструктура - да е близо до парк, с удобен транспорт, в близост до детски и учебни заведения, да има паркомясто или гараж. Затова младите хора от поколението Y са най-честите купувачи на жилище в комплекс с регулиран достъп, в който има зеленина, но също така детски и спортни площадки.

В помощ на младите семейства, които желаят да се сдобият със собствено жилище и с цел да помогне на бъдещите купувачи по-лесно да се ориентират кои са доверените агенции, брокери и строителни предприемачи, на 17 май 2022 г. водещата платформа за обяви за недвижими имоти Imoti.net за седма поредна година ще отличи най-успешните брокери и агенции за недвижими имоти, най-добрите сайтове за имоти и постиженията на инвеститори и строители в жилищни и бизнес проекти в конкурса "Годишни награди на Imoti.net", който сайтът организира.

Това е единственият национален форум в имотния сектор в България, който награждава постиженията, коректността и добрата репутация на компании и експерти от бранша.

   

Най-четените