Този DS E-Tense се различава от повечето концептуални коли и то по редица показатели.
Той не е дело на някой амбициозен стартъп, а на DS - луксозния бранд под шапката на Citroen. Мощен е като повечето си концептуални конкуренти, но надгражда конските сили и стига до 806 коня под капака. И освен това има шанс да влезе в серийно производство.
От компанията посочват, че това е тяхното виждане за спортен електромобил, който може да се използва и като състезателна кола.
Идеята за E-Tense беше представена още през 2016 г. на автошоуто в Женева и оттогава насам брандът показа няколко разновидности на модела. Настоящият е наречен E-Tense Performance, което е съвсем обяснимо предвид мощността му.
![](https://static.webcafe.bg/uploads/images/92/6492/236492/768x.jpg?_=1644505482)
По отношение на дизайна от Citroen не правят твърде много изменения и държат на ниския профил, агресивно изглеждаща предница със запомнящи се фарове и хромирана имитация на броня. Логото на DS свети в унисон с фаровете благодарение на 800 отделни LED светодиода.
Всичко е още по-грабващо погледа заради зелената металик боя, която сменя цвета си в зависимост от светлината - от светлозелено, през тревисто до наситено тъмнозелено. Гумите на E-Tense Performance са с 21-инчови хромирани джанти, a купето е изработено от карбонови нишки.
Цветът и формата на електромобила са вдъхновени от златисто-зелените бръмбари, което си личи както от боята, така и от специфичната форма на задницата.
![](https://static.webcafe.bg/uploads/images/93/6493/236493/768x.jpg?_=1644505532)
DS E-Tense Performance се задвижва от два електромотора и ускорява от 0 до над 100 км/ час за две секунди.
От Citroen не разкриват повече подробности за батериите, освен че са поставени в композитен "плик" от въглеродни нишки и алуминий. Автомобилът е с едновременно задвижване на четирите гуми, което да осигурява максимален контрол дори и по пресечен терен или при неблагоприятно време.
Батериите се намират в централната задна част и разполагат и със специална система за охлаждане, която им позволява да работят по-дълго с едно зареждане. Въпреки това данни за общия пробег с едно зареждане липсват.
![](https://static.webcafe.bg/uploads/images/94/6494/236494/768x.jpg?_=1644505569)
Продуктови снимки на интериора засега са малко, но за сметка на това се знае, че той също е вдъхновен от професионалните състезателни автомобили от Formula E и се откроява с два големи тъчскрийн дисплеи. Затова и не е никак учудващо, че прототипът на E-Tense Performance ще бъде изпробван от двама професионални автомобилни пилоти.
Зад волана на прототипа ще седнат Жан-Ерик Верн и Антонио Феликс да Коста и данните, събрани от тяхното шофиране, ще се използват за създаването на още електромобили на DS.
Тестовете ще се проведат през февруари и март тази година някъде по пистите на Европа.
Идеята е тепърва да се създават електрически коли със същите показатели, но на по-бюджетна цена и по-лесни за масово производство.
Дотогава ще си мечтаем E-Tense Performance наистина да се превърне в реалност, както от Citroen искат.