Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Електромобилът на Volvo е с Android: това е само началото за Google

Автомобилният бранд представя "XC40 - Презареждане" Снимка: Volvo
Автомобилният бранд представя "XC40 - Презареждане"

На 16 октомври Volvo ще представи дългоочаквания си първи електромобил, който представлява напълно електрическа версия на XC40.

Седмици наред автомобилният производител разкриваше важни и не толкова важни детайли около новия електрически SUV, за да поддържа любопитството и напрежението около премиерата.

Тази седмица обаче от Volvo се похвалиха, че XC40 EV ще е първи по повече от един показател - това ще е и първата кола на бранда, чиято инфотейнмънт система ще работи с новия Android Assistant, разработен от Google.

Електрическият SUV ще предложи на клиентите си всички познати приложения, които Google осигурява на потребителите си чрез операционната си система.

Така те ще могат да се възползват от апове като Google Maps и YouTube, без да им се налага да изваждат смартфона от джоба си и тепърва да го свързват към инфотейнмънта. Разбира се, системата ще поддържа достъп и до Play Store, което ще позволи на водача да сваля оттам приложения във всеки един момент. Всичко, разработено от Google, или одобрено от технологичната компания, ще може да бъде свалено и инсталирано.

Всъщност Volvo работи повече от две години по интегрирането на Android в софтуера на колите си. Google вече показа ранна версия на операционната система, която инсталира в бензиновия вариант на XC40. Този модел от серията беше представен още през май миналата година.

Така че електромобилът реално не е първата кола на Volvo с инсталиран Android, макар че версията от 2018 г. е много орязана откъм възможности. XC40 EV няма да е и първата изцяло електрическа кола на марката, защото Volvo Group вече има такава в каталога си.

Polestar, собственост на автомобилния концерн, вече представи своя електромобил - Polestar 2 EV. Той обаче не влиза в SUV сегмента и гони по-скоро спортно представяне на пътя.

Затова Volvo XC40 се оказва по-достъпен като цена въпреки по-големите си габарити и със сигурност ще достигне до повече купувачи.

На външен вид електрическият SUV не си позволява твърде много изменения, макар че е трудно да се каже само по кадрите, които фирмата пусна, за да подгрява преди премиерата. XC40 EV е с по-опростен дизайн, който по думите на Volvo следва най-добрите скандинавски насоки за стилен и лишен от излишни детайли екстериор.

Най-видимата разлика е липсата на масивната предна решетка за охлаждане, която така или иначе е излишна за електрическа кола.

Електрическият XC40 ще се предлага в осем основни цвята, включително чисто новия "чаено зелен".

Производителят успява да направи багажника по-голям и той ще предлага до 30 литра допълнително пространство. Купето на електромобила също е по-просторно, тъй като батериите са разположени под пода на колата.

Всички постелки ще са изработени от рециклирани материали - ход, който прилагат и други производители и който за момента се посреща с противоречиви отзиви. За мнозина въпросните постелки изглеждат твърде пластмасови и евтини, което определено не носи премиум усещане, колкото и да е скъп автомобилът.

Volvo подчертава, че "в истинските ни традиции това ще е един от най-стабилните и сигурни автомобили на пазара".

Въпреки цялата тази информация, най-любопитен остава ходът с дълбоката интеграция на Android, която ще позволи на шофьора и на спътниците му да използват Google Assistant, за да контролират неща като температурата в колата, позицията на седалките и други.

Системата ще получава автоматично ъпдейти на софтуера, както и ще сигнализира за някои необходими дейности по поддръжката на колата и състоянието на батерията, уточняват още от Volvo.

Има добра новина и за феновете на Apple - електромобилът ще позволява на потребителите да свържат своя iPhone с инфотейнмънт системата и да използват Apple CarPlay.

А далечната цел, която партньорството между Google и Volvo си поставя, е софтуер, върху който автомобилният гигант да разработва операционните си системи.

Освен с Volvo, Google вече подписа споразумение и с General Motors, както и с алианса Renault-Nissan-Mitsubishi.

И докато само преди няколко години автомобилните производители се притесняваха да дадат на технологичните компании твърде много достъп до колите си, сега се надпреварват да интегрират най-новите достижения на софтуера.

Все повече клиенти не могат да си представят колата си без добре познатата си операционна система. Затова изглежда сякаш това е само началото на нова Google инвазия, този път не в устройствата, а в автомобилите на близкото бъдеще.

 

Най-четените