Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Afeela - не е "PlayStation на колела", а елегантен електрически седан

Sony и Honda официално представиха електромобила си Снимка: БГНЕС
Sony и Honda официално представиха електромобила си

"В сърцето на това мобилно преживяване е думата "чувство" - това заяви Ясухиде Мизуно, изпълнителният директор на Sony Honda Mobility.

По време на ежегодното Consumer Electronics Show (CES) Мизуно представи електромобилът, който много фенове и на Sony, и на Honda очакваха. Той се нарича Afeela, като името е игра на думи с английската дума за "чувствам" - feel.

Електрическата кола е елегантен седан с обрана визия и забележителен набор от технологии.

Дизайнът ѝ съвпада много точно с продуктовите снимки и видеа, които периодично се появяваха из социалните мрежи, уж "изтекли" от екипите на Honda и Sony.

Мизуно подчерта по време на презентацията, че това е само прототип, а напълно функциониращите автомобили ще се правят в една от фабриките на Honda в Япония.

Снимка: БГНЕС

Afeela има обран външен вид - решен е в класически сив металик, с нисък профил и специални аеродинамични джанти. "Муцуната" му е изцяло лишена от имитации на решетка и най-забележителна е интерактивната лента, която преминава през предния капак.

Тя има повече от разкрасителна функция, защото през лентата се показва не само името на електромобила, но и показатели като "Нисък заряд на батерията" и "Зареждане". Задната част също е пресечена от LED лента вместо традиционните задни фарове.

Двете японски компании обаче не искат потребителите да мислят за Afeela като за поредния хубав електромобил.

В основата му неслучайно е чувството - електрическият автомобил безпогрешно усеща средата около себе си чрез общо 45 сензора за движение и камери. Те са свързани със софтуер с изкуствен интелект, който се ориентира перфектно в пътната обстановка с минимална намеса от водача.

Разбира се, от Sony и Honda подчертават, че Afeela няма да е напълно автономен и ще изисква пълното участие на шофьора, докато колата е на пътя.

Това обаче е първият път, в който електромобил разчита на такъв богат набор от технологии. Обикновено електрическите коли използват до максимум 20 сензора за движение и камери, а по-бюджетните варианти се задоволяват с около 10.

Снимка: Sony

Софтуерът също не борави често с изкуствен интелект, а просто с набор от алгоритми.

По софтуера на Afeela са работили не само специалистите от Sony, но и топ производителят на чипове Qualcomm, който произвежда специална серия Snapdragon, както и специалистът по виртуални технологии Epic Games.

Някои се шегуваха, че Afeela, ако стане въобще реалност, ще е "PlayStation на колела", само че в купето функциите са далеч повече, отколкото на една конзола.

Предното табло на практика е един огромен тъчскрийн дисплей, който преминава от край до край. Всичко се контролира или от дисплея, или от бутоните, разположени в центъра на скосения волан. Огледалото за задно виждане също всъщност е екран, който прожектира образа от задните камери.

След като излезе на пазара, електромобилът ще получава периодични ъпдейти чрез сателит.

От презентацията на Мизуно разбираме още, че Afeela тепърва ще се превръща не само в име на първия подобен електрически автомобил, а в цял отделен бранд под шапката на Sony и Honda. Добрите новини са дотук, защото първият Afeela и бъдещето на марката остават по-скоро обвити в мистерия.

Посетителите например не чуха никакви подробности за батерията на колата, за пробега с едно зареждане, опциите за бързо зареждане и, не на последно място, евентуалната цена.

Предварителните поръчки за Afeela започват през 2025 г., а доставките - в началото на 2026 г.

Преди това от Honda ще представят чисто нова и явно електрическа Acura и ще избистрят концепцията около името на електромобилите, които ще правят съвместно със Sony.

До края на десетилетието Honda се заканва да представи общо 30 различни електромобила, като една част от тях със сигурност ще са в съдружие именно с японските им колеги.

 

Най-четените