Новото BMW M5 си тежи на мястото. В повече от едно отношение.
Седмото поколение на спортния седан още на пръв поглед показва, че е пораснало на размери. BMW M5 е с три сантиметра по-дълъг и с почти седем сантиметра по-широк. Тежи невероятните за сегмента си 2445 килограма - по-тежък е дори и от някои от електрическите варианти на бранда.
Новото BMW M5 пристига и с доста по-дързък и запомнящ се вид.
Запазена е бъбрековидната предна решетка, която се превърна в разпознаваем детайл на компанията.
Към нея този път са прибавени елементи от карбон. Калниците са по-масивни, докато задницата също няма как да остане незабелязана с четирите изхода на ауспуха, стърчащи от двете страни.
Дотук BMW M5 би могло да прозвучи като доста тромава машина, но за щастие не е.
Седанът вече е плъг-ин хибрид, който може да достигне 717 конски сили.
Основната му мощност продължава да идва от двигател с вътрешно горене с осем цилиндъра. Към него обаче се присъединява пакет с 14,8-киловатова батерия, чийто електромотор самостоятелно осигурява 194 конски сили.
По думите на BMW ускоряването от 0 до 100 км/ч става за 3,4 секунди.
Максималната скорост, която автомобилът може да достигне по документи, е 250 км/ч, но с доплащане за специален пакет тя може да достигне до 305 км/ч.
Заедно с това идва и безпрецедентен контрол над колата благодарение на комплекта дискови спирачки и настройките върху задвижването и окачването. Отново срещу допълнителна и не много скромна сума потребителят може да се сдобие с карбонови дискове на спирачките.
BMW M5 по подразбиране е със задвижване на четирите гуми едновременно.
Софтуерът спомага обаче за настройките, както и за избора на режим на шофиране.
Комфортният режим осигурява тихо возене и пестене както на гориво, така и на батерията. След него идват Sport и Sport Plus режими, които са предназначени за рязко и агресивно каране без оглед разхода на енергия/гориво.
Към това прибавяме и осемстепенна автоматична скоростна кутия.
Интериорът на BWM M5 е всичко, което се очаква от подобен автомобил.
Салонът е кожен - естествена кожа, а не веган имитация.
Пред водача и встрани е дисплеят на инфотейнмънт системата, като има и проекция на дисплей над главата на шофьора. В момента, в който автомобилът е спрян, инфотейнмънт системата може да се използва и за игри и развлечение.
Воланът е със скосена долна част и бутони за контрол над колата. Също е тапициран с естествена кожа.
Базовата цена е малко над 120 600 долара, а доставките започват още тази есен.