Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

General Motors искат електрическо бъдеще и Nikola ще им помогне

Под голяма въпросителна е къде ще бъде серийното производство на Badger Снимка: Nikola Motors
Под голяма въпросителна е къде ще бъде серийното производство на Badger

Бъдещето на автомобилизма е електрическо и General Motors също вярват в тази мантра.

Затова и оттам нямат намерение да пестят средства, за да са в крак с конкуренцията, а защо не и няколко хода пред нея и особено пред Tesla. Част от новата стратегия на компанията от Детройт е и придобиването на 11 процента от акциите на стартъпа Nikola - фирма, ориентирана към производство на високопроходими и тежкотоварни електромобили.

Сделката вече е факт и е на стойност 2 млрд. долара, а GM отсега заявява намерението си да произвежда пикап с бранда Nikola.

В официалното изказване на GM се посочва, че договорът не включва никакви транзакции между двете компании - всичко ще бъде под формата на инвестиции в тепърва набиращия сили стартъп. Очакванията към Nicola са не просто да върне вложенията, но и да ги надскочи поне с 50 на сто.

Както посочват от Bloomberg, General Motors се надява на поне 4 млрд. долара приходи от инвестицията си. Компанията гарантира и че ще поеме и всички разходи около производството, батериите и рекламата на електрическия пикап.

Снимка: Nikola Motors

В края на 2019 г. стана ясно, че моделът високопроходим електромобил ще се нарича Badger. Тогава нямаше твърде подробна информация за пикапа, но сега от GM имат намерение премиерата му да бъде още този декември. До 2022 г. автомобилът трябва вече да е в серийно производство.

Под голяма въпросителна е къде ще тече това серийно производство.

Основателят на Nikola - Тревър Милтън - казва, че така се оказва, че е спестил милиарди долари, защото не се е впуснал веднага да изгражда фабрика за електромобилите си. Договорът с General Motors преобръща ситуацията и може би се очертава строеж на собствена фабрика за Badger и впоследствие - за други модели.

Изпълнителният директор на GM - Мари Бара - от своя страна посочва пред Business Insider, че индустрията се променя с изключително бързи темпове. Затова и компанията вече не гледа само към финансиране на тепърва прохождащи брандове.

Снимка: Nikola Motors

В самото начало на септември Бара споменава, че в момента се обсъжда и сделка с Honda.

Сделката с Nikola е достатъчно показателна за динамиката в автомобилната индустрия. Допреди няколко месеца като един от основните конкуренти на Badger се посочваше електрическият Ford F-150 Raptor. Сега двете коли се изправят заедно срещу архи-конкурента на полето на електрическите автомобили - Tesla.

Освен това едва допреди няколко месеца Милтън и Nikola са категорични, че ще произвеждат пикапа напълно сами.

Сега от General Motors не само ще осигурят мощности за направата на електромобила, но и се надяват сделката им да привлече и нови инвеститори, на които им допада идеята за Badger.

Дали ще имат успех все още е спорно. Факт е обаче, че на 9 септември акциите на GM скочиха 8 процента, а тези на Tesla паднаха с 21 на сто - един от най-резките спадове в историята на бранда.

По същото време на официалния сайт на Nikola се появи и бутон за предварителни поръчки на Badger.

Най-четените