Honda сериозно се подготвя за електрическото си бъдеще.
По време на изложението за потребителска техника CES 2024 брандът показа новото си лого, което ще съпътства електромобилите от "0 Series". Както подсказва името, това ще са коли с абсолютно нулеви емисии и произведени с изключително нисък въглероден отпечатък.
Заедно с новото лого Honda показа и два концептуални автомобила.
Първият е футуристичният Honda Saloon.
Това е нисък, спортен на вид електромобил, който донякъде напомня класиката DeLorean. Вратите се отварят по същия начин нагоре, но предната и задната част са допълнени от концентрични LED ленти, които се забелязват отдалеч.
Киберпънк естетиката е допълнена от много тесни предни LED фарове и отличителни джанти.
Целта на Honda e електромобилът да бъде "поразително различен" от всичко друго, което се движи на пътя. Амбициите на компанията си личат не само в спортния профил на Honda Saloon, но и в купето му, където преобладава технологичният минимализъм.
Воланът е малък и скосен, а предното табло е един голям интерактивен тъчскрийн.
Вторият електромобил е Honda Space-Hub - миниван, който изглежда като кацнал от Космоса.
Електрическият ван има меки обли линии и отличителен надпис Honda на капака на багажника.
Седалките зад тези на водача и неговия спътник не са подредени едни зад други, а са по-скоро като просторна лаундж зона с панорамен покрив над нея.
И в двете купета липсват каквито и да било излишни детайли или прекомерно много екстри.
Идеята е купето в електромобилите да е добре оптимизирано и да се усеща просторно. Акцент ще бъде и бързото зареждане, което новите платформи на Honda ще предлагат - от 15 до 85 процента на батерията за под 15 минути на зарядна станция.
Honda Saloon и Honda Space-Hub са предвидени да влязат в серийно производство най-късно до 2030 г.
"Дизайнът на Honda 0 серията е дизайн на новата ера", посочват от Honda по време на CES 2024.
Електромобилите от новата серия ще се предлагат на всички пазари, на които е в момента брандът, включително Европа, САЩ и Австралия.
На потребителите там компанията обещава да осъзнаят "насладата от шофирането на електрически коли от XXI век".
Новото лого пък ще бъде запазено само за изцяло електрическите автомобили на Honda, които до 2040 г. би трябвало да заемат поне 80 на сто от каталога на японската фирма.