Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Hyundai Santa Fe 2024: Радикален редизайн с мисъл за офроуда

Едно е сигурно - в последния си вариант автомобилът не оставя никого безразличен Снимка: iStock
Едно е сигурно - в последния си вариант автомобилът не оставя никого безразличен

"Това наистина ли е Hyundai Santa Fe?!".

Краткият отговор е "Да". Легендарният кросоувър на Hyundai преди имаше обли форми, допълнени от по-масивна решетка, но не се отличаваше особено от конкурентите на пазара. Сега компанията се стреми Hyundai Santa Fe да не може да бъде сбъркан с никой друг SUV на пазара.

Някои побързаха да разкритикуват новия дизайн, други видяха в него прекалено големи сходства с най-новия Land Rover Defender.

Едно е сигурно - Hyundai Santa Fe в последния си вариант не оставя никого безразличен.

Извън външния вид и вида на купето, за новия кросоувър не се знае много. Премиерата му се очаква да бъде насрочена за близките седмици и ще е в Санта Фе в пустините на Ню Мексико. Дотогава спекулациите какво може и какво не може SUV-то са много.

Има информация и че поне част от новата линия кросоувъри на Hyundai ще бъде хибридна, но каква точно все още е загадка.

Снимка: iStock

Компанията посочва, че Hyundai Santa Fe вече разполага с по-дълга база, която осигурява както по-просторно купе, така и повече място за багаж отзад. Със същата цел е проектиран и покривът, който е почти под прав ъгъл с багажника.

Мускулестият вид на автомобила се допълва от детайлите около гумите и новия тип джанти, които, по думите на Hyundai, са още по-пригодени за офроуд пътешествия. Допреди това моделът се предлагаше само с два реда седалки, но с по-дългата база идва и опцията да се поръча и купе с три реда седалки.

Интериорът, ако съдим по наличните кадри, също претърпява сериозни промени и в него вече е вложено завидно количество естествена кожа.

Пред и вдясно от водача има два екрана от по 12,3 инча, а след тях - два пада за безжично зареждане. Оттам нататък продуктовите снимки показват изчистено от всякакви детайли предно табло и широка конзола между предните две седалки с място за вещи, чаши и устройства.

Първият вариант, който ще бъде показан, е на Hyundai Santa Fe e с 2,5-литров двигател и задвижване на четирите гуми едновременно.

Снимка: iStock

Почти сигурно е, че ще има и хибридна версия на кросоувъра, защото такава има и в предишното поколение на модела. При доплащане потребителите ще могат да се сдобият и със специален офроуд пакет, който ще включва както екстри по самата кола, така и софтуерни подобрения.

По информация на британското издание Autocar, Hyundai Santa Fe ще пристигне на Острова във версия с 226 конски сили и с хибридно задвижване. Най-вероятно това ще е и една от модификациите, предлагана и в останалата част на Европа.

Серийното производство на кросоувъра ще започне малко след премиерата му и първите образци трябва да са при клиентите в началото на 2024 г.

Голяма въпросителна остава и цената на автомобила, която в момента е около 31 хил. долара (в България - от 89 хил. лева за хибрид).

Най-вероятно сумата ще скочи до поне 50 хил. долара за най-базовата версия с двигател с вътрешно горене, което не е прекалено много за SUV с такива габарити и такива показатели на пътя.





 

Най-четените