Dongfeng Warrior не е абсолютна новост за автомобилния пазар.
Той влиза в серийна продукция в завода на китайската компания в Ухан още през юли 2021 г., напук на пандемията и строгите ограничения, които Пекин налага. Колата е азиатският отговор на масивния и мускулест Hummer на GMC и е цивилна версия на брониран пикап, предназначен за китайската армия.
Сега Dongfeng иска да последва американския си събрат и да стане напълно електрически.
Новината идва от специализираното издание Car News China, които допълват, че новата серия ще бъде обозначена с буквата M и ще използва една платформа за електромобили, на която ще бъдат базирани редица електрически джипове и пикапи.
Платформата е предназначена специално за високопроходими автомобили, допълват от медията.
Дължината на електромобила ще е 5,2 метра, а теглото ще е точно 3100 килограма. Купето ще е шестместно, но въпреки размерите и теглото се очаква Dongfeng Warrior да ускорява от 0 до 100 км/ч за малко над 5 секунди.
Откъм дизайна едва ли ще има изненади, посочват от Car News China. Въпреки че Warrior много прилича на Hummer, все пак двете коли не могат да бъдат сбъркани една с друга. Вариантът на Dongfeng е с още по-прави и категорични линии и изглежда дори по-квадратен от Hummer, макар че това е трудно постижимо.
Електрическият Warrior ще идва с комплект батерии с мощност от 140 киловата и пробег от 500 километра с едно зареждане.
Това означава, че пикапът ще надхвърля 1000 конски сили - точно колкото и американския си еквивалент, въпреки че последният е по-тежък с над 1000 килограма. Новият Warrior освен това ще цели да привлече феновете на своя предшественик, защото е в пъти по-мощен от варианта с двигател с вътрешно горене.
Китайският производител обещава и супербързо зареждане от 0 до 80 процента за 27 минути, макар че подобно постижение би било изключително трудно. За сметка на това електрическият Warrior ще е много по-евтин от Hummer EV - около 90 хил. долара на фона на поне 190 хил. за базовата версия на Hummer.
Новият вариант на Warrior ще бъде произвеждан и в изцяло нова фабрика, която в момента е в строеж. Капацитетът ѝ ще е 20 хил. бройки годишно, като амбициите са те да нараснат до 50 хил. за 12 месеца.
Въпреки това шансът пикапът да достигне до пазар, различен от азиатския, е нищожен, освен чрез контрабанда.
Очакванията са в Азия Dongfeng, която е собственост на китайската държава, да продава по над 4100 бройки на месец. Това не са съвсем нереалистични надежди, като се има предвид, че все повече азиатци биват обхванати от западната мания по големи коли, джипове, пикапи и SUV.
Освен това в Китай офроуд карането става все по-популярно, а страната предлага все повече специални трасета, на които Warrior би се държал чудесно.