Toyota отново е автомобилният производител с най-много продажби в света.
Японската компания се завърна на върха на класацията с 9,53 милиона продадени коли в световен мащаб през 2020 г., като в това число влизат линиите Daihatsu и Hino.
С това Тоуота надминава досегашният първенец Volkswagen Group с нейните общо 9,31 милиона реализирани продажби, включително на брандовете Audi, Skoda и Porsche.
Промяната в някаква степен идва и от разлика в спада в различните пазари.
VW са по-силни на европейския пазар, който миналата година се сви с "безпрецедентните" 24%, както посочват асоциацията ACEA. Същевременно на американския пазар, където предимство по принцип имат Toyota, свиването беше с "едва" 14,4%.
В тази размяна на титлата за "Най-много продажби" двете компании от години си дишат във врата. Изкачването им най-отпред започна през 2013 г., когато японците от Toyota надминаха General Motors по продажби, припомня Си Ен Ен.
Две години по-късно Voklswagen се доближава до японската компания, но успява да я надмине едва през 2017 г.
Данните за 2020 г. обаче не са задължително изцяло добра или лоша новина за двете компании. Доставките на Toyota са спаднали с 11,3% през миналата година, тъй като пандемията сериозно се отрази както на продажбите, така и на веригите за доставки.
Volkswagen, от своя страна, е претърпял свиване с 15 процента, но въпреки това групата е изкарала 12 милиарда долара, благодарение на оживлението на пазара през втората половина на годината. А и още през 2018 г. изпълнителният директор Херберт Диес се фокусира върху растеж на печалбите, а не в търсене на повече продажби.
Автомобилната индустрия сега е изправена пред нов проблем - критичен недостиг на полупроводниците, което може да забави производствата.
Изчисленията на анализатори от UBS показва, че недостигът на компоненти може да коства на Volkswagen до 100 000 бройки в първото тримесечие на годината или 4% от всички коли за 2021 г. Планове за свиване на производствата имат и Honda и Nissan, пише Industry Europe.