Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Mercedes-Benz EQXX - не красив, а съвършен

Истинските плюсове на електромобила са под капака, защото той може да измине 1200 километра с едно зареждане Снимка: Mercedes-Benz
Истинските плюсове на електромобила са под капака, защото той може да измине 1200 километра с едно зареждане

Има смели автомобилни компании, но ги има и Mercedes-Benz, които представят фантастични концепции за електромбили, а нерядко след това ги превръщат в реалност. Такъв беше случаят с електрическия EQS, който първоначално беше показан като футуристична идея, след това - като прототип, а най-накрая и като пълноценен автомобил, който постепенно трябва да измести S-Class от пътя.

Сега на дневен ред е Mercedes-Benz EQXX, който на външен вид е още по-впечатляващ.

Сякаш кола от бъдещето е успяла да прави секс с шейсеттарски автомобил и това е резултатът от тази необичайна любов.

Дизайнът няма излишни детайли, всичко е на мястото си и е добре премерено - от тънките, остри фарове, през вратите без дръжки, до задната част и капака, през който минава лента с LED фарове от край до край.

Снимка: Mercedes-Benz

Дори професионалните издания не пестят комплиментите си за Mercedes-Benz EQXX и за външния му вид, като от Car and Driver например споделят, че той ги е оставил "безмълвни". Като категория електромобилът попада в сегмента на ниските стилни седани.

Задната му част му придава особено издължен и спортен вид, а гумите и джантите са специално разработени за бранда от Bridgestone. Самите джанти са изработени от магнезиева сплав и са 20-инчови.

Страничните огледала са вдъхновени от ретро спортните автомобили и това, че дръжките са вградени във вратите, вместо да изпъкват, придава още повече аеродинамика на EQXX.

Истинските плюсове на електромобила обаче са под капака, защото той може да измине 1200 километра с едно зареждане.

Снимка: Mercedes-Benz

Това не са просто хвалби на производителя, а постижение, което прототипът на колата доказва при тестово пътуване от Щутгарт до пистата "Силвърстоун" във Великобритания. Представянето на пътя се дължи както на комплекта батерии, с които EQXX е снабден, така и на свръхлекото му тегло - едва 1775 килограма.

Колата ускорява от 0 до 100 км/ч за под 7 секунди и от 0 до 140 км/ч за около 9 секунди. Електромобилът разполага с опцията за бързо зареждане, при която зарежда от 10 до 300 километра пробег едва за 15 минути.

Интериорът на Mercedes-Benz EQXX е също толкова футуристичен, колкото и външният му вид.

Снимка: Mercedes-Benz

Предното табло е изцяло заето от един огромен тъчскрийн, който е с безпрецедентен за бранда софтуер. Инфотейнмънт системата предлага интелигентно управление на абсолютно всичко в колата - от светлината в купето, през музиката и фона на екрана, до скоростта и следенето на пътя.

Някои от по-интересните функции са опция за следене на слънцето и опция водачът да наблюдава колко батерия хабят различните начини на шофиране.

Напълно нормално е когато се създава прототип, той да демонстрира наистина най-доброто, на което автомобилният производител е способен. В случая в Mercedes-Benz EQXX са вложени наистина топ технологиите и инженерната мисъл, на които компанията е способна.

Остава да виси въпросът дали - или по-скоро кога - електромобилът ще се превърне в кола, която е в серийно производство.

Не е и маловажно на каква цена би се предлагал подобен флагман при електрическите автомобили.

 

Най-четените