Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Mini Cooper вече ще идва с етикет "Произведено в Китай"

Само допреди няколко години Mini Cooper, които са под шапката на BMW, се кълняха, че автомобилите, гордост на британското автомобилостроене, няма да се правят никъде другаде, освен на Острова.

После обаче дойдоха куп промени в автомобилния бранш - кризата около пандемията от коронавирус, която води със себе си недостиг на чипове, войната в Украйна, довела до липса на кабелни системи, все по-растящите цени на горивата и електроенергията.

На този фон идва и възходът на електромобилите в гонене на целите за въглеродна неутралност.

Затова от Min Cooper взеха трудно, но необходимо решение - електрическите модели на бранда вече ще се произвеждат в Китай.

От BMW вече са потвърдили новината пред Financial Times, като уточняват, че фабриката, която ще се премести от Великобритания в Китай, е тази в Оксфорд.

Снимка: Mini Cooper

Заводът няма да затвори напълно врати, а ще продължи да произвежда колите с двигатели с вътрешно горене, макар че те стават все по-непопулярни не само в Европа, но и в Австралия и Азия.

Интересът към електрическите варианти на Mini Cooper се засилва с всяка изминала година, защото марката предлага същия стилен и разпознаваем автомобил, при това на доста изгодна за електромобил цена.

В момента от фабриката в Оксфорд излизат около 40 хил. бройки електрически Mini Cooper годишно, което го прави третият най-произвеждан автомобил на BMW. Планът на компанията е до 2024 г. от завода в Китай да излизат не по-малко от 50 хил. броя годишно.

На китайска територия Mini Cooper ще се произвежда от партньора на BMW - Great Wall Motors.

В Китай ще се произвежда и чисто новият футуристичен електромобил, наречен Mini Aceman. Надеждите са, че Aceman ще се окаже поне толкова успешен, колкото Mini Cooper Electric. Това означава, че от Източен Китай новите електромобили ще тръгват предимно към Европа и Австралия.

Снимка: Mini Cooper

Решението продукцията да се премести в Азия идва, след като стана ясно, че проектът за фабрика за батерии в Северна Англия няма да получи държавния спасителен пакет от 250 млн. паунда. Заедно с това пропадат и намеренията на вече бившия премиер Борис Джонсън за "британска революция в електромобилите".

Джонсън се хвалеше, че новата фабрика за батерии ще създаде работа за стотици великобританци, но това очевидно няма да се случи или поне не на Острова.

Заводът на Mini Cooper в Китай ще спомогне цената на електромобилите да остане все така достъпна и за по-обикновените клиенти. Лошата новина е, че феновете на британския бранд вече ще получават електромобилите си с надпис "Направено в Китай", а не "Направено във Великобритания".

От BMW не изключва някой ден производството на Mini Cooper Electric да се върне на Острова, но това отново ще става чрез поточните линии на Great Wall.

"Все пак Оксфорд винаги ще е домът на Mini Cooper", заявява пред "Гардиън" директорката на Mini Cooper - Стефани Вурст. Тя не крие обаче, че заводът във Великобритания "не е особено подходящ за масова продукция на електромобили".

Съоръжението претърпя основен ремонт през 2019 г., за да може да прави и електрически автомобили, само че скоростта, с която те излизат от поточната линия, не може да задоволи напълно търсенето.

Вурст подчертава, че в Оксфорд ще продължат да се произвеждат всички варианти на Mini с двигател с вътрешно горене, включително кабриолетите и моделите с три врати, като думите ѝ опровергават спекулациите, че от BMW се готвят напълно да продадат Mini Cooper на Great Wall.

Директорката посочва и че Mini запазва фабриката си в Лайпциг, където изключително ще се произвежда по-големият електромобил - Mini Countryman.

И за да развенчае окончателно всички слухове, че BMW се разделя с Mini, Вурст обявява и производството на ново поколение кабриолети.

Те ще са общо шест на брой изградени върху два типа платформи и целта е да се произвеждат в Оксфорд. Вурст отсега нарича тези варианти "The Coopers", но се въздържа да уточни дали ще са електрически, или само с конвенционални двигатели.

Тя загатва и за още една изненада от бранда - Mini Cooper вече проявява интерес в производството и на други типове превозни средства. "Mini не означава само придвижване на четири гуми и с покрив", подсказва Вурст.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените