Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Най-епичните модели на Ferrari, произвеждани някога

На рождения ден на Енцо Ферари се сещаме за човека, който имаше една цел - да произвежда колкото се може по-бързи, мощни и красиви коли. Затова в галерията сме събрали осем легендарни коли на бранда, които си заслужава да си припомним: Снимка: Ferrari
На рождения ден на Енцо Ферари се сещаме за човека, който имаше една цел - да произвежда колкото се може по-бързи, мощни и красиви коли. Затова в галерията сме събрали осем легендарни коли на бранда, които си заслужава да си припомним:
Ferrari LaFerrariНеслучайно името на този модел се превежда като „Ферарито“ – единствено и неповторимо. Дизайнът е непреходен със своите агресивни фарове и колата изглежда като нещо, което е създадено току-що, макар че концепцията за LaFerrari е още от 2011 г. Максималната му скорост при пистови тестове е 708 км/ч, ускорява от 0 до 100 км/ч за около 3 секунди. Произведени са обаче едва 499 бройки. Снимка: Wikipedia
Ferrari LaFerrari

Неслучайно името на този модел се превежда като „Ферарито“ – единствено и неповторимо. Дизайнът е непреходен със своите агресивни фарове и колата изглежда като нещо, което е създадено току-що, макар че концепцията за LaFerrari е още от 2011 г. Максималната му скорост при пистови тестове е 708 км/ч, ускорява от 0 до 100 км/ч за около 3 секунди. Произведени са обаче едва 499 бройки.
Ferrari DinoНяма как да не включим автомобила, кръстен на покойния син на Енцо Ферари – Дино. Тази кола е създадена изцяло в чест на младия Алфредо, който е насърчавал баща си да създава изключително и само високоскоростни спортни автомобили. Тя е уникална, защото е сред твърде малкото модели на Ferrari, които не са с емблемата-конче на предния капак. Снимка: Unsplash
Ferrari Dino

Няма как да не включим автомобила, кръстен на покойния син на Енцо Ферари – Дино. Тази кола е създадена изцяло в чест на младия Алфредо, който е насърчавал баща си да създава изключително и само високоскоростни спортни автомобили. Тя е уникална, защото е сред твърде малкото модели на Ferrari, които не са с емблемата-конче на предния капак.
Ferrari EnzoВ началото на новото столетие компанията решава да почете своя създател с ето този модел. Enzo е една от първите суперколи на XXI век, а в нея са вложени технологии, достойни за Формула 1. Може да се похвали със 660 конски сили и максимална скорост от 350 км/ч. Произведени са общо 500 бройки от тази серия. Снимка: iStock
Ferrari Enzo

В началото на новото столетие компанията решава да почете своя създател с ето този модел. Enzo е една от първите суперколи на XXI век, а в нея са вложени технологии, достойни за Формула 1. Може да се похвали със 660 конски сили и максимална скорост от 350 км/ч. Произведени са общо 500 бройки от тази серия.
Ferrari TestarossaМнозина я наричат „Най-култовата кола на 80-те“. Testarossa се появява в гангстерския епос „Маями Вайс“ и макар че там е в бял цвят, веднага се превръща в легенда. Дизайнът е на Pininfarina, a под капака се крият 390 конски сили, което прави автомобила най-бързата суперкола на своето време. Снимка: Unsplash
Ferrari Testarossa

Мнозина я наричат „Най-култовата кола на 80-те“. Testarossa се появява в гангстерския епос „Маями Вайс“ и макар че там е в бял цвят, веднага се превръща в легенда. Дизайнът е на Pininfarina, a под капака се крият 390 конски сили, което прави автомобила най-бързата суперкола на своето време.
Ferrari F40На външен вид доста прилича на Testarossa, но F40 е още по-мощен. Всъщност, когато се появява в края на 80-те години, колата е най-мощният модел на Ferrari, произвеждан до момента – с 480 конски сили. Заслужава си да я споменем и защото това е последният автомобил, произведен още докато Енцо Ферари е начело на компанията си. Снимка: Wikipedia
Ferrari F40

На външен вид доста прилича на Testarossa, но F40 е още по-мощен. Всъщност, когато се появява в края на 80-те години, колата е най-мощният модел на Ferrari, произвеждан до момента – с 480 конски сили. Заслужава си да я споменем и защото това е последният автомобил, произведен още докато Енцо Ферари е начело на компанията си.
Ferrari F50 GTТази красота се създава до голяма степен като знак на почит към F40 – автомобилът, който до немалка степен задава емблематичния за Ferrari вид и дизайн. F50 обаче освен това ознаменува 50-годишния юбилей на бранда. Изисканият външен вид за пореден път е дело на Pininfarina. Снимка: Wikipedia
Ferrari F50 GT

Тази красота се създава до голяма степен като знак на почит към F40 – автомобилът, който до немалка степен задава емблематичния за Ferrari вид и дизайн. F50 обаче освен това ознаменува 50-годишния юбилей на бранда. Изисканият външен вид за пореден път е дело на Pininfarina.
Ferrari 250 GTЗа времето си това Ferrari е било сензанция, която и до ден-днешен носи приятен ретро полъх. То се прочува и по още една линия – една от бройките е продадена на аукцион за впечатляващите 60 млн. долара, което го прави най-скъпо продадената винтидж кола в историята. Снимка: Wikipedia
Ferrari 250 GT

За времето си това Ferrari е било сензанция, която и до ден-днешен носи приятен ретро полъх. То се прочува и по още една линия – една от бройките е продадена на аукцион за впечатляващите 60 млн. долара, което го прави най-скъпо продадената винтидж кола в историята.
Ferrari 125И още малко по-назад във времето, за да си припомним един от най-известните автомобили Ferrari. Това е първата кола на бранда, която се сдобива с превърналото се в легенда лого с конче. От нея са създадени едва две бройки, с които обаче са спечелени общо шест титли от автомобилни състезания. Снимка: Wikipedia
Ferrari 125

И още малко по-назад във времето, за да си припомним един от най-известните автомобили Ferrari. Това е първата кола на бранда, която се сдобива с превърналото се в легенда лого с конче. От нея са създадени едва две бройки, с които обаче са спечелени общо шест титли от автомобилни състезания.

Има легендарни автомобилни производители, но го има и Енцо Ферари, който с всяка своя стъпка твори история на четири гуми.

Роден е на 18 февруари 1888 г. в италианския град Модена и отрано се сблъсква с трудностите на живота, защото семейният бизнес фалира и той е принуден да търси прехрана.

Съдбата го отвежда в завода на Fiat, където Енцо става изпитателен шофьор.

Междувременно губи баща си и брат си, а самият той едвам оцелява по време на пандемията от Испански грип. Една среща с автомобилния състезател Никола Ромео обаче променя всичко, особено след като Ферари получава като подарък герба на фамилия Ромео - кон с предни крака във въздуха.

Самият Енцо е умел състезателен водач, но запознанството с колегата му му разкрива цял един свят на далеч по-бързи скорости и доста по-различни коли от тези, на които е свикнал.

Да превърне скоростта във факт, да я снабди с възможно най-много конски сили и да я представи под формата на красив спортен автомобил - това се превръща в цел номер едно за Ферари. И през годините той я изпълнява повече от успешно.

Затова в галерията горе сме събрали осем от най-епичните модели Ferrari, които да си припомним.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените