Дълго време съществуваваше само като концептуален модел на Hyundai. Просто една идея, която да демонстрира различен дизайн и нови технологии.
Само че вече няма да бъде концепция и в бъдеще ще видим в серийно производство купето с ретро футуристичен дизайн N Vision 74.
Това стана ясно след годишното събитие за инвеститорите, на което бе обявена по-широката цел на Hyundai да представи 21 нови модела електромобили до 2030 г.
Само че N Vision 74 не е просто един от тях и олицетворява идея на цели 50 години.
Вдъхновението за него идва от концептуалния модел Pony Coupe от 1974 г., дело на легендарния италиански дизайнер Джорджето Джуджаро, който е работил над известни модели като BMW M1, Maserati Merak и De Tomaso Mangusta.
Няма как да не споменем и много осезаемата прилика с култовия DMC DeLorean от "Завръщане в бъдещето" и дори с Lancia 037 - последния автомобил със задно предаване, печелил Световния рали шампионат.
Така N Vision 74 на външен вид представлява абсолютна спортна класика с правоъгълни фарове, скосен покрив и остри линии.Pony-то така и не стига до серийно производство, но пет десетилетия по-късно уникалният му дизайн вдъхва нов живот.
И ако външният вид напомня за миналото, то отвътре колата определено говори много за бъдещето, тъй като задвижването е основано на това в концептуалния водороден супермодел N 2025 Vision Gran Turismo.
Концептът N Vision 74 също разчита на водород. Задните колела се задвижват от два електромотора, всеки с 235 kW мощност, които генерират общо 670 конски сили. Захранването идва от 62,4- киловат-часова батерия и два малки водородни резервоара с капацитет 4,2 кг.
Според Hyundai купето изминава до 600 км с едно зареждане и ускорява от 0 до 100 км/ч за 4 секунди при максимална скорост от 250 км/ч.
Дали обаче серийният модел ще бъде с тези характеристики не е ясно. Много вероятно той ще бъде изцяло електрически, имайки предвид слабото разпространение на водородната енергия към момента.
В такъв случай ще се повишат техническите му характеристики и може дори да надмине 800 конски сили мощност.
Едва ли ще бъдат произведени много бройки. Според различни слухове ще има точно 100 автомобила - 70 за пътищата и 30, предвидени за пистови състезания.
Предвижда се производството да започне преди 2030 година, а моделът ще излезе на пазара с името Pony Coupe, отдавайки почит на своя предшественик.