Първите кадри на Tesla Cybertruck в действие вече са налице, както и малко повече подробности около параметрите на пикапа.
И, както често се случва с идеите на Илон Мъск и тяхната реализация, въпросите си остават повече от отговорите.
Нова доза чудене какво въобще си мисли предприемачът и как смята пикапът му да успее идва, след като част от федералната документация става медийно достояние.
Документите, които компанията подава към федералните власти, сочат, че електромобилът ще е тежък. Всъщност може би прекалено тежък.
Според официалните данни, предоставени от Tesla към регулаторите, Tesla Cybertruck тежи малко над 3,6 тона без багаж и 4 тона с максимален товар.
По принцип електрическите пикапи са си тежки, защото освен масивно шаси имат нужда и от по-големи батерии.
Само че ако трябва да направим сравнение между чудовище като Ford F-150 Lightning и Tesla Cybertruck, вторият тежи с почти два тона повече въпреки малко по-компактния си вид.
Както уточняват от "Си Ен Ен", тази информация става ясна от VIN (Vehicle Identification Number), където теглото на автомобилите и електромобилите е изрично упоменато.
Друго разочарование за онези, които са се канили да си купят Tesla Cybertruck, е липсата на вариант със задвижване само на предните или на задните гуми. Това ще направи пикапа по-тромав спрямо конкуренцията, а и по-скъп заради задвижването 4x4.
Базовата цена, обявена от Tesla, е 40 хил. долара - с около 10 хил. по-малко от Ford F-150 Lightning.
Ако се съди по първите готови бройки, дори и тази цена е висока за пикап, чиято изработка не е особено качествена.
През уикенда на 11 и 12 ноември блогърът Даниел Голсън вижда с очите си как шефът на дизайнерския отдел на Tesla - Франц фон Холцхаузен - обикаля из заведенията в Малибу със собствен Tesla Cybertruck в невиждан до момента матово черен цвят.
Tesla Cybertruck: The last truck you will ever need. pic.twitter.com/EOwNai4RU1
— Adrian Dittmann (@AdrianDittmann) November 6, 2023
"Виждал съм стотици прототипи в кариерата си - от ранни тестови прототипи до почти готови модели - но никога не съм виждал автомобилен производител да представя нещо в толкова лошо качество и то толкова напред в разработката му", пише Голсън.
Кадрите, които той прави на пикапа, показват, че електромобилът не е боядисан с някоя готина черна боя, а е покрит с евтин винил. По него ясно личат първите драскотини, както и въздушни балончета, останали под винила при лепенето.
Между отделните панели има видими разминавания и луфтове, достатъчно широки да мине кутре през тях.
"Пластмасовите части като калници и брони също не изглеждат особено издръжливи", продължава Голсън за Tesla Cybertruck.
Той отбелязва и други недостатъци - чистачката на пикапа няма защитно покритие, видимостта от предното стъкло е ограничена, а острите ръбове на електромобила ще са особено уязвими дори и при леки удари.
Самият Мъск е наясно, че производството и пласирането на Tesla Cybertruck ще бъде предизвикателство.
"Искам да подчертая, че ще е много трудно да започнем серийното производство на пикапа и след това да задвижим паричните потоци от него", обяснява той в отворено писмо до екипите на Tesla.
Въпреки това първите предварително поръчани бройки от Tesla Cybertruck трябва да са при купувачите си до три седмици.