Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Защо сагата "Tesla под наем" завършва с паническа разпродажба на електромобилите

Гигантът Hertz разпродава 20 хил. електромобила Tesla Снимка: Getty Images
Гигантът Hertz разпродава 20 хил. електромобила Tesla

В Европа и особено в САЩ на Hertz се гледаше на компанията, от която е най-добре да си наемеш електромобил.

Фирмата за коли под наем обаче изведнъж обяви, че продава 20 000 от електрическите си автомобили и това е лоша новина предимно за един бранд - Tesla. "Нищо лично, просто бизнес", биха казали от Hertz.

За тях в един момент се оказва крайно нерентабилно да поддържат и застраховат електромобилите с марка Tesla.

Изводът на Hertz е, че електрическите коли на Мъск катастрофират по-често и с по-скъпи за ремонт щети.

Заключението идва от изпълнителния директор на Hertz - Стивън Шер - пред Bloomberg. Шер би трябвало да отчита, че данните, с които разполага, донякъде са изкривени. Компанията му притежава 100 000 автомобила с марка Tesla, от които около половината са отдадени под наем на шофьори за споделен превоз на Uber.

Този тип водачи обожават Tesla и печелят добре от електромобилите и от онези клиенти, които по една или друга причина държат да се возят задължително на електрическа кола.

Само че точно те са и по-склонни на неразумно шофиране, без да пазят особено колата. И въпреки че Hertz се опитаха да насочат част от електромобилите си към любителското шофиране с цел пътуване и забавления, проблемите с Tesla не стихват и инцидентите не намаляват.

Интересното е, че нито Hertz, нито конкурентни компании не забелязват чак толкова големи проблеми с други марки електромобили.

Причината е, че Tesla в много отношения са с различни функции от останалите марки електрически коли на пазара.

Почти всички електромобили имат "Старт" бутон, с който да започне работата на електромоторите. При Tesla обаче набор от сензори и софтуер дава сигнал на колата, че водачът е на шофьорското си място и автомобилът автоматично стартира, без да издава звуци като от двигател с вътрешно горене.

Това е първата предпоставка за инциденти.

Втората и по-важна е, че Tesla продължават да са по-мощни от доста свои събратя. Те набират далеч по-бързо, а едно по-рязко натискане на педала би могло да доведе до опасно ускорение. И така несвикнали с електромобила шофьори лесно създават предпоставки за инциденти.

Пред "Си Ен Ен" говорител на Hertz признава, че в същото време има голям наплив от желаещи да наемат именно електромобил от фабриките на Мъск.

Потребителите търсят кола под наем Tesla, за да видят какво е усещането да карат един от най-нашумелите автомобилни брандове.

А впоследствие се озовават в електромобил, който ускорява светкавично и който не знаят как да управляват, без да му нанесат щети. Hertz научават всичко това по трудния начин, носещ им и сериозни финансови загуби.

Компанията тепърва ще се опитва да се отърве от 20 000 от електромобилите, някои от които предлага на цени от 14 000 долара заради лошото им състояние.

И, отново тепърва, срещу парите от продажбата ще закупува от добрите стари автомобили с двигатели с вътрешно горене.

 

Най-четените