Блокирането на пътни артерии навремето свали от власт правителството от Жан Виденов, а в по-нови времена е често срещан елемент от арсенала на зелените протести.
Именно сравнително успешните действия на екоактивистите, както и податливостта на сегашното правителство към натиск от улицата, направиха този метод използван и по други поводи - например в акции срещу новите правила за паркиране в София.
В събота обаче нещата напълно излязоха извън контрол, когато няколкостотин човека от агитката на ЦСКА решиха да изразят недоволството от управлението на любимия си клуб, блокирайки автомагистрала „Хемус" в близост до Правец.
Гражданското неподчинение е напълно оправдано, когато се отнася до запазването на невъзвратими природни ценности в защитени територии (Странджа, Витоша и др.) или предотвратяването върху посегателства върху здравето и чистата околна среда (генномодифицирани организми, шистов газ и т.н.) и разбираемо като средство за осъществяване на натиск при разрешаването на социално-икономически проблеми.
Когато обаче темата е свързана просто с един футболен клуб, колкото и популярен да е той, спирането на движението би трябвало да се третира като нарушаване на обществения ред и срещу него да се действа с цялата тежест на предвидените от закона мерки.
Колкото и да е разпространено мнението сред футболните запалянковци, че това е много повече от игра, начин на живот и така нататък, тяхната отдаденост на такава кауза не би трябвало да пречи на останалите хора.
В крайна сметка страстта към ЦСКА, Левски, Ботев или който и да било все пак е страст по една игра и попада в графата хоби, като по никакъв начин не е повод за натиск върху държавата. Държавата, на която не й е най-спешната работа да спасява футболни клубове, въпреки че го прави.
Това, че премиерът Бойко Борисов се опитва да трупа гласове, насочвайки бизнеса към подпомагането на футбола (справка: Берое, Левски, Ботев Пловдив и др.), е противоречива практика, която сме коментирали. Известно е, че в средите на управляващите съществува воля за поемане на контрол и над ЦСКА и те правят каквото могат, но то съвсем не им влиза в задълженията, че да бъдат притискани с протести.
Ясно е, че обичащите червения клуб се чувстват в безизходица с бедственото управление на „Титан", но това, което би било редно да направят, е евентуално да се организират и да откупят акциите, а не да чакат непременно от държавата да спаси ЦСКА.
Затова, ако следващия уикенд отново блокират магистралата, там трябва да има „робокопи" от жандармерията с големи щитове и палки, които да въдворят ред.
Отдавна съм се изказал по този въпрос, достатъчно красноречиво. Закривааай!
Плешиво говедо, значи за лефски адресът винаги може да е държавата а за най титулувания Български клуб, не може така ли, не е ли е най - логично именно клубът прославил страната си със три полуфинала във европейските футболни турнири и взел дузина скалпове на европейски и световни грандове да поиска помощ от нея? След като голямата тиква показа, че може да се помага ще го направи и със ЦСКА!