Директорът на "Метрополитен" предложен за орден "Стара планина"

Правителството предлага на президента да удостои с орден „Стара планина" - първа степен изпълнителният директор на „Метрополитен" ЕАД проф. д-р инж. Стоян Братоев.

За награждаване с медал „За заслуга" е предложен екипът, работил по изграждане на столичното метро - инж. Кирил Зайков, инж. Валентин Тодоров, инж. Димитър Тодоров и проф. инж. Божидар Божинов. Мотивът е значителният им принос при подготовката на проектите, строителството и въвеждането в експлоатация на отделните участъци на Софийското метро, съобщава правителствената пресслужба.

Орден „Стара планина" е най-високото отличие в България и се връчва се от президента на България на политици, дипломати, общественици, спортисти, български и чужди граждани.

Правителството аргументира решението си с това, че изграждането и разширението на столичното метро е един от ключовите инфраструктурни проекти в София. Проектът се изгражда с подкрепата на Европейската комисия, Европейската инвестиционна банка и българското правителство.


Проф. Стоян Братоев е завършил специалност „Мостове и тунели" в Петербургския университет по транспорт, със специализация „Тунели и метрополитен". През 1985 г. защитава докторат по метростроителство, след което работи като научен сътрудник в Научноизследователският строителен институт. От 1996 г. е хоноруван преподавател, а от 2012 г. - професор в Минно-геоложкия университет „Св. Иван Рилски" и изпълнителен директор на „Метрополитен" ЕАД.

Инж. Кирил Зайков е заместник-началник на управление „Инвестиционна дейност" в „Метрополитен" ЕАД и ръководител на проекти от разширението на метрото, включени в ОП „Транспорт". Инж. Валентин Тодоров е заместник-началник на управление „Експлоатация" и ръководител на комплексните пускови изпитания на отделните участъци от развитието на метрото в София. Инж. Димитър Тодоров е директор на проекти за разширение на метрото по част „Електромеханична". Проф. инж. Божидар Божинов от Минно-геоложкия университет е консултант на повечето участъци от разширението на метрото по части конструкции, инженерно-геоложки и хидрогеоложки условия.

Новините

Най-четените