Министърът на транспорта Ивайло Московски обвини ръководството на БДЖ за умишлено източване на холдинга чрез насърчаване на частната конкуренция и чрез раздуване на администрацията.
Според него в момента осем частни превозвача в търговските превози конкурират държавната компания, а "симпатичните" синдикати толерирали това положение.
Железопътната компания се източвала и чрез назначаването на все повече държавни служители"Преди година оставихме 70 души, сега заварваме 400", каза Московски пред Нова телевизия, който заемаше същата длъжност и в предишния кабинет "Борисов".
Освен към ръководството на БДЖ, Московски хвърли обвинения за тежкото състояние на влаковия превоз и на предишните управляващи, както и на бившия финансов министър от първия мандат на ГЕРБ Симеон Дянков.
Според него, по време на предишния кабинет на ГЕРБ той и финансовият министър Симеон Дянков две години работили със Световната банка по план за преструктуриране на железниците. Този план включвал съкращения, но и подобряване на състоянието на БДЖ.
"Тогава уговорката ми беше със Симеон Дянков като финансов министър, който може да подпише този договор със Световната банка, аз превантивно да направя реформи, които бяха заложени там - непопулярните реформи. Договорът беше готов на бюрото на Симеон Дянков", заяви Московски.
Тогавашният финансов министър обаче в последния момент отказал да подпише заема със Световната банка, за да не превиши дефицита. Така останали единствено реформите, които са в ущърб на хората, а инвестициите в БДЖ не се състояли.
Министърът обеща голяма част от спрените влакове да бъдат възстановени най-късно до 10 дни. Една част от спрените локомотиви обаче нямало да бъдат върнати, тъй като не отговаряли на изискванията за безопасност. Разписанията също ще бъдат преразгледани и ще се съгласуват с кметовете и областните управители според нуждите на пътниците.
Московски с това си изказване не е посочил виновните. Като каже имената им и ги накаже или даде на прокурора, тогава -да. Сега е казал нещо, което 20-25 години слушаме за заблуждение, посочваики предишни управляващи. Да прегледа всички договори с които пари отиват в частни джобове, да освободи кондуктори вземащи пари от пътници без билети, да спре свързаните фирми, които източват бдж и другата фирма с инфраструктурата. Да не ги крие или да се свързва с тях.