Директорът на Музикалния театър Марио Николов е допуснал преразход на бюджетни средства в размер на 574 305 лв. за миналата година. Парите са за изплащане на заплати и възнаграждения, граждански договори и свързаните с тях осигуровки за работодателя. Това е установила проверка на Министерството на културата.
Нарушението е продължаващо и през 2015 г., предвид липсата на лимит за разходи на ДМБЦ за проверявания период, съобщават от МК. Инспекторатът на Министерството на културата е извършил извънпланова проверка в оперетата, докато Марио Николов е бил в болничен.
През 2014 година Държавен музикален и балетен център - София (ДМБЦ) е имал 13 премиерни заглавия, изиграни общо 90 пъти. Създаването на нови заглавия е свързано с разходи, които възлизат на общо 333 261 лв., като разходите за хонорари са 149 162 лв., а тези за постановките - 184 099 лв. Приходите от премиерите възлизат на 274 703 лв. Разликата между приходите е 58 558 лв. Средната цена на билетите за премиерните заглавия е 9 лв.
Шест от премиерните заглавия са донесли общ приход от 107 938 лв., а разходите за тях са 182 321 лв. Разликата е 74 383 лв.
През периода януари-май 2015 г. ДМБЦ е имал 3 премиерни заглавия - „Хубавата Елена", „Пандора" и „Пепеляшка".
Общият брой спектакли за 2014 г. на Държавен музикален и балетен център - София е 154, като 10 от тях са в турне. Премиерните заглавия са 58.44% от всички изнесени спектакли от културния институт. За сравнение, през 2014 г. другите подобни институти като Музикално-драматичен театър - Велико Търново е имал 116 спектакъла, а Театрално-музикален продуцентски център - Варна - 280. Двата посочени института са най-близки по структура до ДМБЦ- София.
От МК отбелязват, че програмната и маркетинговата политика на столичната оперета е слаба. Броят на изявите на Софийска опера и балет - другият музикално-сценичен институт на територията на столицата, са 301, което е два пъти повече в сравнение с тези на ДМБЦ - София, пишат от ведомството на Вежди Рашидов.
При едни и същи показатели като брой спектакли Държавният музикален и балетен център губи публика, въпреки че през изминалия сезон е имало 14 премиерни заглавия. Очевидно е, че мениджмънтът, маркетингът и връзките с обществеността на института не работят на необходимото ниво, за да привличат нови аудитории и запазват вече съществуващите зрители, смятат от МК.
Като цяло средният брой на зрителите за едно представление е от около 400 човека при капацитет 800 на зрителна зала на ДМБЦ. При проверката се констатира, че има създадени дирекционен и художествен съвети, като са били представени само два протокола от заседанията им за изминалата 2014 година. Този факт налага извода, че директорът е решавал в голяма степен еднолично репертоарната политика за 2014 г.