Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Галъп: 1,5 млн. българи планират почивка на море у нас за лятото

Галъп: 1,5 млн. българи планират почивка на море у нас за лятото Снимка: Личен архив

1.4 милиона души са отложили планирано пътуване или почивка в България в последната година. 1.2 милиона са отложилите плановете си за чужбина.

Това е равносметката от последните дванадесет месеца у нас, белязани от COVID-19 пандемията според данните от ново проучване от регулярната изследователска програма на Gallup International, която се прави съвместно с туристическата индустрия.

Според нея около 1.5 милиона са онези, които планират почивка на море в България през наближаващия летен туристически сезон. Близо милион планират отдих в планините, а около 300 хил. души биха се отдали по-скоро на спа туризъм.

Снимка: Gallup International

България се възприема като по-безопасен вариант за пътуване от чужбина. Много хора са обърнали предпочитанията си към по-индивидуални форми на туризъм.

Близо половината от планиращите някакво пътуване или почивка в чужбина в предстоящите месеци, биха го отложили, ако ситуацията не се промени видимо, което звучи нестабилно, но е разбираемо. В тенденциите все пак има нещо позитивно: 29% българи твърдят, че с COVID-19 ги е накарал да преоткрият България като добро място за туризъм.

Снимка: Gallup International

Като цяло обаче изследването регистрира все още понижена туристическа активност в сравнение с тази преди световната здравна криза. Както и някои променени нагласи и стереотипи.

Оказва се, например, че заради коронавируса, много хора вече проявяват интерес към места за почивка с по-малко хора. Цели 63% твърдят, че с идването на COVID-19 са започнали да избягват местата, на които се събират много хора. 73% биха предпочели да пътуват само с кола.

Снимка: Gallup International

Още нещо положително, което отчита изследването, е че близо 2.3 милиона българи са виждали реклама на туризма ни. Това е може би първият път, когато в изследователската програма се улавя толкова сериозен дял. Сред активно пътуващите туристи този дял е по-висок, както са и добрите оценки за рекламната кампания в полза на българския туризъм.

Българите все още са разделени по отношение на идеята за т.нар. "ваксинационни паспорти": 50% по-скоро са съгласни, 43% са против тях.



Най-четените