Блокадата на столичния градски транспорт продължава повече от предвиденото.
Тя трябваше да приключи в 12:00 ч., но краят ѝ беше отлаган неколкократно до 16:00 ч., но и тогава наземният градски транспорт не тръгна, а метрото остана единственият градски транспорт в столицата.
В четвъртък, 15 май, София остава без наземен градски транспорт - подробностите:
По-рано не беше сигурно дали стачката ще продължи.
Иван Кирилов от КТ "Подкрепа" коментира пред БНР, че "всичко ще е точно", защото след изтощителния протест трябвало време да се приеме дата за следващите радикални действия. Същевременно Nova цитира свои източници, според които наземен градски транспорт няма да има и в четвъртък, 15 май.
Кметът на София Васил Терзиев покани представители на стачкуващите на среща утре и да се "говори по същество". Той обаче продължава да твърди, че възможното увеличение на заплатите е само 100 лева, далеч от исканите 400 лева от стачкуващите.
Общината обаче работела и по вариант за 100-процентово увеличение на бонуса за служещите в електро и автотранспорта, което обаче изключва служителите на "Метрополитен" и Центъра за градска мобилност.
По-рано от "Метрополитен" съобщиха, че линиите на метрото ще продължат да работят. Това беше и единственият градски транспорт в София в сряда.
15 май обаче ще бъде учебен ден, независимо дали стачката ще продължи, коментира столичният кмет.
От КНСБ, един от организаторите на протеста, по-рано днес коментираха, че стачката е преминала в гражданско неподчинение.
Oрганизаторите на стачката във вторник заявиха, че скоро не е имало покана за официален разговор от кметa на София Васил Терзиев, а с него комуникират само чрез социалните мрежи и по медиите.
Министърът на финансите Теменужка Петкова по-рано днес зае позиция, че няма как ведомството да финансира разходи за персонал в столичния градски транспорт. По думите ѝ Терзиев може да преструктурира бюджета на столицата и да осигури ръст на заплатите на протестиращите.
Защо стачката може да се проточи - ето какво обясниха организаторите вчера: