Automobilwoche: Volkswagen избра Турция за новия си завод

Германският автомобилен гигант Volkswagen е избрал турския град Измир за площадка на новия си завод за производство на автомобили Skoda.

Това съобщава автомобилното списание Automobilwoche, което се позовава на собствени източници от концерна. Решението е взето на събранието на надзорния съвет на Volkswagen в четвъртък.

Усилия за привличане на инвестицията в размер на повече от 1 млрд. евро се полагаха и от българските власти, като страната предлагаше две локации за база на завода - в индустриалната зона на Пловдив и на площадката на бившия завод "Кремиковци" до София.

Според информацията на Automobilwoche, Катар е лобирал за избирането на Турция пред България. Инвестиционният фонд на арабската държава е собственик на 17% от акциите на VW. Говорител на германската компания е съобщил пред Reuters, че плановете за новия завод са утвърдени, но все още процедурата не е финализрана.

Германската бизнесмедия Handelsblatt твърди, че надзорът на VW все още не е взел крайно решение, но "настроенията са в подкрепа на Турция". Окончателният избор трябвало да се направи след средата на автгуст, съобщава изданието, като отново цитира неназовани избори. Предстои да се проучи "ситуацията с човешките права и върховенството на закона в Турция", но се уточнява, че германското федерално правителство "не е против" изграждане на завод в страната.

По предварителни данни новият завод би трябвало да заработи през 2022 - 2023 г., годишният производствен капацитет ще бъде до 350 000 автомобила.

Акциите на турския дистрибутор на Volkswagen Dogus Otomotiv се повишиха с 11,6% в петък след новината за решението на компанията.

Защо Volkswagen подмина България

Възможността за привличане на стратегически инвеститор като Volkswagen в България се обсъжда от една година, като правителството многократно "подсказваше" за готовността на страната да приеме завод за производство на автомобили.

Въпросът за Volkswagen беше поставен и по време на посещението на германския президент Франк-Валтер Щайнмайер в България в началото на април 2019 г. Държавният глава на Германия обаче отклони опитите за политическо обвързване на инвестицията.

Президентът Румен Радев отново повдигна въпроса в началото на май, като коментира, че е получил "много ласкаво и обнадеждаващо писмо от президента Щайнмайер" по въпроса за разширяване на икономическото сътрудничество.

Малко по-късно обаче последва реакция от предшественика му Росен Плевнелиев (в момента - председател на Автомобилния клъстър на България), който предупреди, че "политическото говорене по темата за преговорите с Volkswagen" е дълбоко контрапродуктивно и показва неразбиране на процеса на преговори, в който се намираме".

Ръководството на Volkswagen започна директни преговори за изграждането на нов завод в средата на месец май, като последните потенциални локации бяха сведени до две държави - Турция и България.

"През последните месеци и дни сондирахме активно възможните държави, в които можем да построим новия си завод за няколко марки в Европа", казва преди месеци главният изпълнителен директор на Volkswagen Херберт Дийс. Търсенето на автомобили от марката Skoda е довело до натоварване на заводите със 120%.

 

 

 

#4 kifte 12.07.2019 в 20:05:15

Кой вече инвестира в България?! Каква правосъдна система има, че да му гарантира инвестиционата сигурност? Банки? Криминални схеми? Корупция? Кое точно би трябвало да привлече инвеститорите?

#6 Онуфрий 12.07.2019 в 23:29:59

Kikone , по-големи глупости скоро не бях чел. Един безплатен съвет: избягвай да се изказваш за неща, за които от космоса се вижда, че не са ти в ресора. Преди години когато Катар беше под блокада Турция много стабилно застана на тяхна страна, така че 17-те процента на Катар явно са оказали влияние. Освен това турската държавае в състояние да окаже финансова помощ и облекчения, които в ЕС минават за недопустима държавна помощ. Все пак имайки предвид че в Турция беше сменен шефът на централата банка (който не въпроемаше абстрактните идеи на анадолския мангал за лихвите), не бих се учудил ако в следващите месеци финансовата ситуация в Турция поеме в нежелателна за инвеститора посока. А това дето щели да проучват правосъдната система и правата на човека е някакъв неуспешен опит за шега.

#7 GETI 13.07.2019 в 01:13:10

Е, ама никой ли не е обърнал внимание, че Турция купува от Русия системата С-400? Аз мислех, че лоялността и политическия елемент е решаващ, като при нашият пазар на самолети от САЩ! Германци с германци такива! А и нямали сме пари за завод. Тия за Ф-16 чували ли са? Пък и кой ще изберете страна, която трябва да спазва санкции на ЕС срещу големи пазари за колите ви? Тва, членството, в ЕС май е БЕЗ ЗНАЧЕНИЕ.

#8 Nenimir 13.07.2019 в 20:53:12

Просто Турците са по-добрите бизнесмени. Не би могло да се очаква провеждане на компетентни преговори от Българският държавен апарат, в който компетентността отдавна няма абсолютно никакво значение. В това правителство най-важното е да си от наште, а честито сега.

Новините

Най-четените