"Булгартабак" иска да смени името си

"Булгартабак холдинг" АД има намерение да смени името си. Това става ясно от публикувана покана за общо събрание на 11 април. Основен предмет на събранието ще е смяната на името на компанията на Български инвестиционен холдинг / Bulgarian Investment Holding.

Новото дружество, чието име подсказва, че ще бъде инвестиционен холдинг, ще има и нов устав. Той обаче ще бъде гласуван на 25 април 2019 г.

Новината идва на фона на продължаващите промени в цигарената компания. Бившият тютюнев монополист беше приватизиран през 2011 г. от регистрираната в Австрия BT Invest, чиято собственост е скрита зад офшорки. През 2017 г. тя разпродаде най-големите си цигарени брандове на "Бритиш американ тобако" (British American Tobacco или BAT) срещу повече от 100 млн. евро.

През лятото на 2018 г. приватизаторът и доскорошен мажоритарен акционер в "Булгартабак холдинг" - австрийското дружество BT Invest, продаде всичките си останали акции и вече не притежава дял, съобщава "Капитал". Купувачи сa двете лихтенщайнски дружества, съакционери в BT Invest - Woodford Establishment и Stiga Anstalt.

В началото на януари бе закрита най-голямата фабрика на холдинга - тази в Благоевград, а през април 2016 г. бе затворена тази в София.

През 2017 г. холдингът и дъщерните му дружества започнаха да изкупуват предприятия, свързани с Делян Пеевски, съобщи "Капитал". През второто тримесечие "Благоевград – БТ" придоби мажоритарния дял от 72.65% от "Техномаркет България", а през третото тримесечие част от цигарения холдинг стана дружеството за млечни продукти "Лодис инвест".

Това доведе и до сериозно намаляване в продажбите като за първата половина на 2018 г. те са почти двойно по-ниски спрямо същия период за предходната година, а загубите се увеличиха и достигнаха общ размер от 10.5 млн. лв., според консолидирания междинен отчет, публикуван на сайта на Българската фондова борса, пише "Дневник".

Близо 40% от приходите от продажби на "Булгартабак холдинг" са от млечни продукти и електроника, посочи консолидираният отчет за последното тримесечие на 2017 г. Продажбите на млечни продукти с бранда "Лакрима" и на електроуреди в магазините "Техномаркет" вече формират близо 40% от приходите на холдинга.

Новините

Най-четените