BAT пусна Glo в България, пазарът на нагреваемите тютюневи изделия се разраства

Компанията British American Tobacco (BAT) официално пусна на българския пазар своето устройство за нагреваеми тютюневи изделия "glo".

То е бездимно тютюнево устройство с нагряване и работи чрез зареждане с тютюневи стикове, служещи като алтернатива на традиционните цигари.

В обикновена цигара тютюнът гори при температура 900 градуса, при което около 150 вредни токсини биват поглъщани от пушача. При "glo" няма горене – устройството загрява тютюна в стика до 240 градуса, през долната му част преминава въздух, а потребителят вдишва аерозол със съдържание на никотин. При употребата си "glo" не изпуска дим.

Tютюневите стикове, които се използват с "glo", ще се продават на българския пазар под името Dunhill Neostiks. Налични са три разновидности на стиковете: Navy Blue, Yellow и Green.

Самото устройство се зарежда с обикновен USB кабел. С едно зареждане издържа 30 сесии със средна продължителност около 3,5 минути.

България е едва 15-ият пазар, на който се появява устройството на BAT. Сред останалите страни са Япония, Южна Корея, Швейцария, Канада, Русия, Румъния, Италия, Сърбия, Украйна, Гърция и др.

У нас "glo" ще се продава в обекти в по-големите градове в страната. Първият от тях вече беше на открит на 15 октомври в столичен мол. До 1 ноември магазините, които ще предлагат "glo", ще са общо 11 в няколко града.

Кутия със стиковете, с които устройството се зарежда, е на цена 6 лева. От BAT определиха цената на самото устройство като "конкурентна". "glo" е вторият подобен продукт у нас след IQOS на компанията Phillip Morris.

В първия открит магазин на "glo" устройството се продава за 90 лв. с 10 кутии стикове.

"Нашата амбиция е да сме номер едно", коментира Мила Маречкова, управител-директор маркетинг и търговия BAT-България, на въпроса каква позиция на българския пазар целят с новото устройство.

"glo" е представител на един нов сегмент с алтернативи за пушачите. По информация на компанията в момента той заема между 1 и 2% от пазара у нас по данни на Nielsen, но постоянно се развива. За сравнение в съседни държави на Балканите сегментът се равнява на между 2 и 3,5 процента от пазара.

"Смятам, че когато потребителят получи необходимата информация, вече е въпрос на избор на самия потребител дали да премине към подобно устройство", коментира Кирил Георгиев от BAT-България.

В глобален мащаб целта на BAT е до 2030 г. 30 процента от целия бизнес на компанията да е в новото поколение тютюневи продукти – както устройства с нагряване като Glo, така и във т.нар. вейп устройства. Към 2050 г. този сегмент трябва да се равнява на половината от целия бизнес на British American Tobacco, планират от компанията.

Различни изследвания са показали, че "glo" води до между 90% и 95% по-малко отделени токсини в сравнение с традиционните цигари, обясни д-р Джеймс Мърфи, направление "Намаляване на риска" към BAT.


Не никотинът, а токсините, образувани при горенето на тютюн, са били посочени от д-р Скот Готлиб от Агенция за контрол на храните и лекарствата в САЩ за директна причина за заболяванията, свързани с тютюнопушене, обясни Мърфи.

BAT дори в момента продължава свои по-дългосрочни изследвания – едногодишно във Великобритания и 3-годишно в Япония, които трябва да покажат дали и в каква степен използването на "glo" намалява риска за потребителите и какви са здравните ползи от него за обществото като цяло.

В световен мащаб текат многожество изследвания, които да определят къде стоят награваемите тютюневи изделия на линията на риска и дали са по-безопасни от традиционните цигари.

Новините

Най-четените