Mobilegeddon - така наричат коментаторите предсоящата радикална промяна на алгоритъма на Google за подбор на материалите в най-голямата машина за онлайн-търсене в света.
Събитието може сериозно да промени подредбата на сайтовете, чиито статии се показват при търсене по ключови думи в Google - в полза на онези, които поддържат мобилна версия.
Най-голямата промяна в правилата за онлайн-търсене, която може да засегне милиони сайтове, ще бъде обявена официално на 21 април.
Google ще въведе промени в тайния си алгоритъм за търсене, след които на първо място в резултатите ще бъдат показвани онези сайтове, които имат мобилна версия.
Така на челно място в списъка с резултати ще се окажат сайтове, които се приспособяват към размера на екрана, с текст, който може да се прочете лесно на всяко устройство, а линковете се отварят без допълнителни усилия.
"Все повече хора използват мобилни устройства за достъп до интернет, затова алгоритмите ни трябва да се адаптират спрямо техните потребителски навици", се казва в едно от анонсиращите съобщения на Google.
Революцията в системата на Google няма да засегне потребителите на PC или лаптоп. Техните заявки за търсене ще бъдат обработвани по старата схема, като се отчита, че мобилната версия на сайтовете не е от толкова сериозно значение за удобен преглед.
Промяната е добра новина за потребителите, тъй като ще принуди сайтовете да пригодят съдържанието си в удобен вид за мобилен преглед.
Според изследване на Portent, мобилните устройства вече генерират почти половината от трафика на търсенията.
Всички компании или организации, чиито сайтове се оказват "неприспособени" към потребителите на мобилни устройства, ще понесат условно наказание. Дори досега да са оглавявали списъка с резултати при търсене, вече има риск да изпаднат от първата страница на резултатите на Google.
Сред засегнатите може да се окажат Versace, Microsoft и дори Европейската комисия, която миналата седмица повдигна обвинения срещу Google за злоупотреба с господстващо положение заради облагодетелстване на собствените си продукти за сравнително пазаруване - Google Shopping.
Сега когато алгоритъмът на Google се променя, сайтът на самата ЕК се оказва неудобна за преглед през мобилни устройства.
Google редовно обновява алгоритмите си, но промяна като тази не се случва често. През 2012 г. компанията въведе промени, с които отся "подвеждащите" сайтове. Всяка модификация по търсенето в Google предизвиква съмнения в облагодетелстване или ощетяване на конкурентни компании.
До Viktor Dachev Браво! 100% true
Поредната PR акция на Google, която трябва да илюстрира неясните критерии на компанията при индексирането на резултатите. Няма да правя ретроспекция на твърденията на Google през годините по отношение на техния ,,таен алгоритъм", като единствено ще отбележа, че от Google винаги са сочили, че в основата на техния алгоритъм стоял позитивният потребителски опит. Позитивният потребителски опит предполага, че примерно при търсене на ,,Европейската комисия" на първите позиции ще се визуализира сайта на същата комисия, а не някакъв друг ; които неясно по какви критерии може да отговаря по- точно на ,,понятието Европейска комисия" или да е по- компететно да извършва услугите, които са в юрисдикцията на Европейската комисия. Отдавна е установено и доказано, че Google манипулира резултатите в търсенията за да налага собствените си услуги.