Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Транспортният бранш е заплашен от фалити

Транспортният бранш е заплашен от фалити Снимка: iStock

Заради кризата с горивата, липсата на кадри и на компенсации положението в транспортния сектор е изключително тежко, обяви пред БНР Йордан Арабаджиев, изпълнителен директор на Съюза на международните превозвачи.

"Кризата с цените на горивата е изключително сериозна. Търсенето на по-евтини горива води до празни километри и загуби за превозвачите", каза той и припомни, че има предварителни прогнози за цена от 100 долара за барел.

Причините за фалитите обаче са комплексни и това е една от тях. "Тези, които имат дългосрочни договори, не могат да ги изпълнят, търпят неустойки. Освен кризата с горивата, трябва да отбележим и изключително сериозната кадрова криза, опашки по границите, затваряне на заводи. В транспорта положението е изключително тежко", каза Арабаджиев.

"Към момента в превозите на товари браншът не получава никакви компенсации. Не само че не сме получавали, но и не очакваме да получим никакви помощи", уточни Йордан Арабаджиев.

Ако тол системата се разшири с още 3 000 км, ще настъпят много фалити, - и в автобусния, и в товарния транспорт, предупреди и Васил Пиронков, председател на УС на Камарата на автобусните превозвачи.

Пиронков определи отлива на пътници като изключително голям и изрази опасения, че за най-малките превозвачи, които возят по няколко пътници, няма да има никакви средства за компенсации.

"В нашия бранш - изключвам големите републикански транспортни схеми, където един превозвач е монополизирал целия транспорт - изключвам превозвачите да увеличават цените на билетите. Има населени места, където се возят двама, пет човека, десет. То бива и цената на билета да му увеличиш, кой ще се качи в този автобус?", коментира Пиронков.

Според него големите автобусни превозвачи най-много ще настояват да се вдигнат цените, защото при тях ще има най-голям икономически ефект.

Малките превозвачи изнемогват и дотират дейността си със свои резерви, а онези, които нямат резерви, продължават да трупат дългове и са заплашени от преустановяване на дейността, категоричен е той.

 

Най-четените