Математиката, глупако

На матурите по български език и литература след 7-и клас най-добре са се представили математиците.

С най-високи резултати е Софийската математическа гимназия, заедно с математическите гимназии в Бургас, Русе и Варна, които имат ранен прием на ученици след 4-ти клас. В Топ 5 е и Частното основно училище "Света София".

Тези резултати от националното външно оценяване сами по себе си би трябвало да накарат управляващите да прекроят замисъла си да закрият паралелките от пети до седми клас в математическите училища. Това предвижда новият Закон за училищното образование, който още не е приет на второ четене от Народното събрание. Тоест има време да се поправят недомислиците.

Според проекта, ако искат да запазят тези паралелки, гимназиите ще трябва да се преобразуват в средни математически училища. Ако ли не, ще си продължат като гимназии, но с паралелки само след седми клас.

Кому е необходима цялата тази бюрокрация, която - ако се случи, ще разбие утвърден модел в нашето образование. Преподавателите по математика вече започнаха подписка по този повод. Съвсем разумно и аргументирано те настояват да се даде законова възможност математическите училища да се преобразуват в специализирани.

Природните науки като математика, физика, химия, биология развиват ума и учат на логическо мислене. А едва ли би се намерил човек в България, който да отрече нивото в българските математически училища.

Законопроектът обаче отрязва математическите училища от възможността да осъществяват подбор след 4-и клас на база изпит. И защо, г-да и г-жи чиновници, трябва да им се пречи да пресяват млади таланти...

Изглежда е дошло времето някой най-сетне да представи статистика за успеваемостта на децата от математическите училища в престижни университети в чужбина, за да проумее (без)просветното ни министерство, че трябва да запази статута им и да ги развива, вместо да прави уравниловка.

Математиката, глупаци, математиката. Или няма нужда от хора с логическо мислене в тая държава.

Може пък някои да си мислят, че високите технологии растат покрай магистралите или картофените ниви.

#1 MacAllister 11.06.2012 в 17:30:28

М-да - ето за това говоря, няма хуманизъм, ако няма човек, пък една от най-важните черти на човека е интелекта му. Кел файда от години хуманитарно образование, ако то не научава хората да мислят самостоятелно, а точно това се случва без подготовка в естествените науки. Да ме извиняват (както се казва) хората с хуманитарно образование, но с много малки изключения те дори си нямат идея какво се учи по математика извън основната програма в училище и колко променя човека. Все още живеем в свят, в който се счита за нормално да ръководят не хората, които мислят, конструират и не на последно място умеят да фантазират, а хората, които хвърлят основните си усилия в усъвършенстване в традиционни социални взаимоотношения и наричат без срам наука дисциплини, които се базират единствено на угаждане на настроения на други.

#5 Iratais 12.06.2012 в 00:02:56

МакАлистър - много точен коментар човече . Много съм съгласен.

#7 mima 12.06.2012 в 09:11:12

Деуин, от МГ отидох да уча хуманитарна специалност и повярвай ми математиката беше така орязана, че и да иска човек не може да намери някаква логика. Различните дялове просто се представяха, нищо не се доказваше, нищо не се извеждаше и изискването беше да се наизусти за изпита. Сори, ама това не е математика. За мен лично проблемът не беше голям, защото в МГ-то бяхме учили 3/4 от материала представен в университета, а за останалото си направих труда да прочета сама в дебелите книги. Обаче колко са тези студенти, които биха направили така? Малките класове в МГ-тата трябва да останат. Това е шанс за деца с възможности да дръпнат много силно напред. Може би мисълта за тези, които не успеят да влязат след 4-ти клас е неприятна, но такъв е животът - всички сме различни.

#8 паяка 12.06.2012 в 11:26:35

Макалистър - плюс и от мен

#10 TheSpider 12.06.2012 в 14:35:42

"Изглежда е дошло времето някой най-сетне да представи статистика за успеваемостта на децата от математическите училища в престижни университети в чужбина, за да..." тук ключовата дума е "чужбина" - да ги подготвяме, за да учат и работят в чужбина, за какво??? "Може пък някои да си мислят, че високите технологии растат покрай магистралите или картофените ниви." Истъркания лаф на простаци и комунисти.

#12 кьорчо мамин 12.06.2012 в 23:04:12

Спайдер,и граматиката брат и граматиката.Личи си, че всички Герберасти сте 1/2 грамотни-погледни си здр. министър-юристконсулт издигнат по партийна линия,шефа на АЕЦ-бивш счетоводител....

#15 Nejna 13.06.2012 в 10:15:10

Браво, точно така!

Новините

Най-четените