Осем от 11-те отбора във Формула 1 са базирани в Англия, базите на седем от тях са в радиус на 60 километра от „Силвърстоун" и единствено McLaren е на 90 минути път от пистата. Това означава, че Гран при на Великобритания е домашен старт за огромната част от участниците във Формула 1.
„Силвърстоун" предлага на пилотите и инженерите най-бързата комбинация завои и от години насам е сред любимите писти на асовете. В същото време състезанията на това трасе могат сериозно да изтормозят инженерите и стратезите, тъй като тук обикновено вали по време на свободните тренировки, пилотите се сблъскват със силни ветрове и работата на аеродинамиката на колите трудно може да бъзе наречена постоянна.
Изпреварванията не са проблем
Промените по пистата в последните години се отразиха и на стратегиите на пилотите - сега минаването през бокса отнема повече време. Тук има две DRS зони, така че изпреварванията не са проблем - в тимовете ще търсят най-бързите стратегии за своите пилоти, но без да залагат твърде много на спиранията в бокса. Различни участъци от пистата са с нова настилка, включително и бързият завой „Копс". Нивото на сцепление остава ниско, в бързите завои гумите се натоварват и износват много сериозно, което е важно за изхода на всяко едно състезание.
Pirelli доставя на отборите средно твърдите и твърди гуми, което е същата селекция сликове, която гледахме в Малайзия, Бахрейн и Испания.
„Силвърстоун" е писта, на която болидите на Red Bull са много бързи - тимът печели тук три пъти в последните четири години - две победи за Марк Уебър и една за Себастиан Фетел. Фернандо Алонсо също има две победи, с по една са Люис Хамилтън и Кими Райконен.
Атмосферните условия на Острова дори и през лятото са трудни за предвиждане. Първата петъчна тренировка вчера едва не се провали заради дъжд, но за неделя се очаква да е мрачно и ветровито, температурата на въздуха да е 18-19 градуса, но все пак да не вали.
Изборът на гуми
Както стана дума, Pirelli осигури на тимовете средно твърди (бяла линия) и твърдите (оранжева линия) сликове за това състезание, също като в Малайзия, Бахрейн и Испания тази година.
През 2012 пилотите караха с меките и твърдите сликове, а дъждът, ударил пистата в хода на уикенда превърна Гран при на Великобритания във вълнуваща тактическа битка между Red Bull и Ferrari. Алонсо стартира с твърдите гуми, Уебър с меките и в последните обиколки той догони и изпревари пилота на Скудерията.
С гумите, с които ще карат в неделя пилотите направиха по 4 спирания в бокса в Барселона. Сега ще е интересно да видим какъв е прогресът на отборите в използването на гумите спрямо месец май. Много по-вероятно е да гледаме между две и три спирания за всеки пилот.
Износването на гумите на „Силвърстоун" е много сериозно заради огромното натоварване върху тях в бързите завои като „Копс" и „Аби". В същото време деградацията на сликовете не е толкова сериозна колкото в Барселона заради настилката на пистата, която не осигурява много добро сцепление.
Колко смени в бокса?
Новият питлейн на „Силвърстоун" е доста дълъг и една смяна на гуми отнема около 25 секунди, това кара тимовете да се опитват да намалят спиранията в бокса. Ако в хода на състезанието не вали, печелившата състезателна стратегия може да се окаже с две спирания в бокса - първото между 10 и 15 обиколка, а второто - между 29 и 35.
Но решаващо ще е използването на гумите. Средно твърдите сликове ще са тези, които пилотите ще използват в квалификацията, така че те ще стартират с тях в първата част на състезанието (тези в Топ 10). Трафикът тук не би трябвало да е проблем, така че стратезите ще търсят най-бързото решение при използването на сликовете.