Накъде поема Renault?

Краят на преговорите с Кими Райконен, ако те въобще са били нещо сериозно и изненадващото напускане на управляващия директор на тима Боб Бел може да се окажат началото на нов и интересен етап в развитието на тима на Renault във Формула 1.

Всъщност, точно напускането на Бел се оказа изненадата за всички в световния шампионат, тъй като вече е ясно, че той не си е тръгнал доброволно и най-вероятно няма да остане дълго време без работа, въпреки че призна, че в момента няма никакви планове. Възможно е Бел да се върне в McLaren, където прекара 15 години или да отиде при Майк Гаскойн в Lotus.

Последното определено не е лишено от смисъл, като се има предвид, че Гаскойн, Марк Смит и Бел работиха отлично в Renault и Jordan. В Япония на няколко пъти беше зададен въпросът защо си е тръгнал Бел и също на няколко пъти от тима неофициално отговориха, че той е твърде скъп, един вид отборът не може да си го позволи.

Сега, вече е ясно, че новите собственици на Renault F1 не харчат парите, които се очакват от тях, за да прогресира тимът във Формула 1. Дори вече се прокрадна информация, че Бел е влязъл в противоречие с другите шефове за провеждането на тази политика, като спорът е бил свързан с плащания към доставчици на тима.

Собственикът на тима Жерар Лопес все още не е намерил нов голям спонсор, а в последните стартове отборът демонстрира рекламодатели, плащащи си за отделни стартове - като руската водка "Флагман" и пристанището на Виборг.

Намирането на пари във Формула 1 в момента не е лесно, така че проблемите на Renault са същите като на другите отбори.

Но в момента за Renault ще се окаже самоубийствено, ако тимът реши да се откаже от Виталий Петров. Най-малкото защото заради него идват сериозни руски спонсори. А някои от тях имат и глобални амбиции - като телекомуникационната компания ВимпелКом, която се сля с Weather Investments и така се образува петия по големина телеком в света. Групата ще има 174 милиона абонати в 20 държави в Европа, Азия, Африка и Северна Америка, а оперативните й приходи се изчисляват на 21,5 млрд. долара.

Въпрос на време е Петров да получи подкрепата на този гигант.

А липсата на пари в Renault F1 обяснява "странните преговори" с Райконен, краят им и въобще използването на финландеца от тима. Това за Ф1 е нормално.

Новините

Най-четените