От доста време насам не е тайна, че Фернандо Алонсо не е доволен от представянето на Ferrari и в средата на сезона отново на бял свят се появи въпросът за това дали испанецът няма да се опита да се измъкне от Маранело.
Двукратният световен шампион има договор с тима до края на 2016 година и досега се смяташе, че той няма начин да си тръгне, освен ако тимът не го уволни.
„Сигурен съм, че на Фернандо никак не му е лесно и той е доста недоволен - обясни директорът на тима на Mercedes във Формула 1 Ники Лауда. - Но, Алонсо не може да отиде в McLaren, защото има договор и няма как да се освободи от него, освен ако не бъде уволнен. Понякога пилотът избира автомобилът, с който иска да се състезава и след това разбира, че се е озовал в грешния тим."
Може би обаче Лауда не е съвсем прав. В последните десет години има два красноречиви примера за това как пилоти са се разделяли с Ferrari, въпреки че са имали действащи договори с тима.
През 2004 година от Скудерията заявиха, че Рубенс Барикело остава в тима за „2005 и 2006", но през 2006 бразилецът вече беше пилот на Honda.
Другият такъв пример е освобождаването на Кими Райконен в края на 2009 - тимът му изплати огромна неустойка за сезон 2010, за да може да наеме Алонсо, който дойде с важен спонсор - испанската банка Santander.
Сега, според източници от Маранело, които обаче италианските медии не цитират, изобщо не е сигурно, че Алонсо ще остане във Ferrari за следващия сезон във Формула 1. Въпреки, че до края на настоящия му договор с тима има още две години и половина. В същото време вече са налице признаци, че италианците искат да удължат договора на Алонсо, но пилотът засега пази мълчание по въпроса.
Според италианското списание Autosprint Алонсо може да се окаже свободен агент в края на този сезон заради т.нар. „пърформанс клауза" в договора му. Според тази клауза, Фернандо може да си тръгне, ако тимът не успее да се пребори за третото място в класирането при конструкторите.
В Гран при на Германия на „Хокенхайм" Ferrari отстъпи третото място в отборното подреждане на Williams и изостава на 5 точки от британския тим - 121 на 116.
Пак според източници на Autosprint, Алонсо вече е влязъл в контакт с Mercedes, но от германска страна няма потвърждение на това.
Паралелно с това в италианската преса ежедневно се дискутира дали Скудерията не трябва да освободи завърналия се в тима Кими Райконен. Световният шампион за 2007 година изостава от Алонсо и се адаптира трудно към новия болид F14T, като в Германия успя да завърши едва 11-и. Кими има договор до края на 2015 и след това, което се случи през 2009, няколко финландски източници обясниха, че тимът на практика няма възможност да го освободи предсрочно, а ако все пак се реши на такава стъпка, то „Райконен ще стане приказно богат от неустойката".
Новият шеф на Ferrari Марко Матиачи обаче отхвърли възможността Кими да бъде освободен по-рано и обясни, че тимът „има нужда от Райконен за следващия сезон".
Това се потвърждава и от информация, изнесена от Лео Турини, чийто материали, посветени на Ferrari винаги са се оказвали точни и подплатени с вярна информация.
„В Маранело никой няма и най-малкото намерение да оспорва договора на Кими - написа Турини в блога си. - В същото време обаче Алонсо все още не е отговорил на офертата на тима за продължаване на договора му."
Турини хвърли и малко светлина върху евентуалното завръщане на Рос Браун във Формула 1. Ferrari оглавява колоната желаещи да наемат Браун, който е отделил цялата 2014 на риболовни екскурзии по цял свят, но според Турини Рос ще приеме само роля на „външен консултант".
Браун имаше надежди да оглави Ferrari след напускането на Жан Тод, но италианците избраха Стефано Доменикали и това принуди Рос да си тръгне. Така че сега Ferrari не е в особено изгодна позиция да преговаря с Браун, особено като се има предвид, че Матиачи получи поста преди броени месеци.