Lotus Renault представи вчера новия си болид за сезон 2012, който ще носи името Е20, а премиерата беше в базата на тима в Енстоун и беше изцяло предавана в интернет. Днес болидът ще направи няколко демонстрационни обиколки на пистата "Херес", където утре започва първият тест преди новия сезон.
Е20 се отличава с един от най-традиционните дизайни за новия сезон - нос тип "птицечовка" плюс връщане на ауспуховите тръби в горната част на задницата, пряко изпълнение на промените в правилата за сезон 2012. Но босът на тима Ерик Булие обяви, че зад "обикновения" дизайн се крият много иновации.
"Нашият отбор има добри традиции във въвеждането на иновации във Формула 1, миналата година също опитахме някои нови неща, не всички бяха сполучливи, сега отново имаме идеи за нови неща", обясни Булие.
Е20 е първата кола на бившия тим на Renault, която получава името Lotus, след като Genii на Жерар Лопес купи отбора. Малайзийският производител на автомобили Lotus е основен спонсор, а разправиите с Тони Фернандес за името Lotus вече са част от миналото. Тимът на Фернандес този сезон се казва Caterham - на името на автомобилния производител, който той купи.
Е20 беше представен в традиционните за Lotus цветове - черно и жълто, използвани от тима през 70-те и 80-те години, а за тази година тимът има два нови спонсора - варките на Unilever - Rexona и Clear.
През 2012 за Lotus ще карат световният шампион за 2007 Кими Райконен и първенецът в сериите GP2 за 2011 Ромен Грожан. Резерва е бившият пилот на Virgin Жером Д'Амброзио.
"Искам да върнем в Енстоун победния дух - допълни Булие. - Нашият тим може отново да е в челото на класирането. Имаме шампионски потенциал, само трябва да го реализираме."
Кими Райконен обясни, че се надява, че Lotus може да създаде болид, с който той да печели състезания. Финландецът напусна Формула 1 в края на 2009, след като беше освободен предсрочно от Ferrari, кара два сезона в световния рали шампионат и сега отново се връща във Ф1.
"Смятам, че хората в екипа знаят как да създадат болид, който може да печели състезания - заяви Райконен. - Но и най-големите отбори не могат да създават постоянно силни коли, които да печелят състезания всяка година.
"Не съм нервен за завръщането ми във Формула 1. Знам, че сега ще е малко по-различно в сравнение с 2009 - карам за друг отбор, правилата са други. Много ще зависи от представянето на новата ни кола. Доволен съм от това как върви подготовката за новия сезон, смятам, че всичко ще е наред преди първото състезание."