В Гран при на Испания Михаел Шумахер записа най-доброто си класиране, след като този сезон се завърна в световния шампионат - 4-о място на финала и за първи път от началото на годината и в тренировките, и в квалификацията беше съотборника си Нико Розберг.
С обновения болид на Mercedes - W01, с по-дългата колесна база и новия въздухозаборник над главата на пилота, Михаел заяви, че се чувства много по-уверен зад волана и след това го демонстрира.
Дали обаче в бокса на Mercedes просто не прехвърлиха проблемите от колата на Михаел върху тази на Нико Розберг? Преместването напред на предното окачване означаваше промяна на разпределението на теглото - повече се прехвърля назад, а предницата се "разтоварва". Това смали проблеми с хроничното недозавиване, но не го реши, просто направи колата по-трудна за настройване - задницата стана по-нервна въпреки по-доброто притискане и в трудната ситуация Михаел се справи по-добре.
В Барселона пилотите на Mercedes бяха по-далеч от лидерите в сравнение с предишните четири състезания, най-вече що се отнася до състезателното темпо.
Но Нико и екипът му останаха неприятно изненадани от поведението на W01 на "Каталуня", като рязката смяна в поведението на колата доведе до прикрити обвинения, че развитието на болида се насочва в посоката, която желае Михаел Шумахер, а мнението на Розберг не е взето под внимание.
Много пъти е ставало въпрос, че Михаел предпочита коли със склонност към презавиване и W01 се движи точно в тази посока. Освен това, Нико се справяше много по-добре с колата, когато тя сериозно недозавиваше, а промяната в нея определено не му е по вкуса.
В Барселона Михаел стартира шести, след това при спиранията в бокса изпревари Дженсън Бътън и излезе пети, а след отпадането на Люис Хамилтън това се превърна в четвърто място на финала. Шуми удържа на всички атаки на световния шампион и запази позицията си, но на финала беше на 62 секунди зад победителя Марк Уебър. В Бахрейн Нико финишира на 40 секунди от победителя Фернандо Алонсо, така че е спорно дали в Mercedes наистина има стъпка напред в сравнение с началото на сезона.
Нико Розберг пристигна в Барселона като №2 в класирането на пилотите, но на финала остана извън зоната на точките и потъна до петото място.
За първи път тази година завърши квалификацията зад Михаел Шумахер, а на старта беше избутан в тревата от Роберт Кубица. После загуби много време и позиции в класирането, след като в бокса се подпали един от спирачните му апарати, а по-късно трябваше за втори път да спира при механиците си.
Може би трудностите на Нико направиха така, че проблемите му да изглеждат по-големи отколкото са в действителност, както стана с Михаел в Шанхай. Пред медиите Нико обясни, че подобренията в колата са стъпка напред, но времената му в състезанието подсказват точно обратното.
Разпределението на силите в Mercedes тепърва ще търпи ново развитие, но за Рос Браун и Норберт Хауг остава задачата да направят така, че и двамата им пилоти в рамките на един и същи уикенд да са максимално близко до пълния потенциал на колата. Нещо, което досега не се отдава на тима.