На официалния сайт на Формула 1 беше публикуван интересен разговор между боса на световния шампионат Бърни Екълстоун и шефа на Red Bull Кристиан Хорнър.
И тъй като знаем, че Бърни никога не си бъбри с хората безцелно, то веднага трябва да намерим акцентите, които Екълстоун е искал да видим, както и това, което иска да каже на отборите във Формула 1 чрез шефа на световните шампиони.
На първо четене, мога да откроя два интересни елемента. Първият от тях е безспорното признание на Бърни, че световният шампион Себастиан Фетел е израснал до пилот №1 на стартовата решетка във Ф1 този сезон и ще става все по-добър. А вторият е силен удар срещу FOTA - Асоциацията на отборите във Ф1, ход, който Хорнър като че ли одобрява, въпреки че тимът, който той ръководи е член на FOTA.
"Според мен, Себастиан е най-добрият пилот на стартовата решетка в момента...", обяснява Бърни, който винаги се е интересувал от развитието на кариерата на Фетел. Хорнър допълва, че "Себ става все по-добър заради опита, който постоянно трупа" и Екълстоун е съгласен: "Развитието му продължава сериозно. Той може да постигне още много.
"Себастиан има невероятна воля за успехи, но в същото време успя да остане здраво стъпил на земята - продължава Бърни. - Няма значение какво ще спечели, колко състезания ще вземе, той си остава земен човек и реалист. Това е изключително важно в нашия бизнес. Себ е спокоен, уверен и знае възможностите си - затова при него всичко се получава толкова лесно."
И след хвалбите стигаме до въпроса дали наистина Фетел трябва да мисли сериозно над евентуален трансфер във Ferrari.
"С оглед на настоящото разпределение на силите във Формула 1, това ще е подходящ ход за него, ако иска да стане по-бавен", нанася удара си Бърни.
Но най-сериозната атака на Екълстоун е срещу FOTA, която се развива все по-добре, три години след основаването й и явно започва все по-сериозно да ограничава властта на Бърни. И реакцията му е показателна.
Според него: "FOTA е ненужна асоциация, в която участват хора, чиято единствена роля е да създават бързи автомобили, които да участват в състезанията. Не им трябва да се занимават с нещо повече от това. Аз се грижа за това в спорта да има достатъчно пари."
Интересното е, че Хорнър отговаря по малко особен начин, когато става въпрос за FOTA: "Аз също не отделям много време, за да мисля за организацията на тимовете."
И въпреки че, Хорнър винаги е бил близък с Екълстоун, и въпреки всички особености на политиката във Формула 1, за първи шефът на Red Bull си позволява да се дистанцира от FOTA.
Това със сигурност е интересен елемент от голямата мозайка, която Бърни и отборите редят и се опитват да се надлъгват и дори да си извиват ръцете, тъй като предстои подписването на новото споразумение "Конкорд". Когато то е готово, най-вероятно ще видим част от картината, но в никакъв случай - цялата. Може би тогава ще разберем и ролята на това Хорнър в преговорите с Бърни.