Хамилтън се върна в битката за титлата

Люис Хамилтън спечели за втори път домашната си Гран при на Великобритания и се върна в битката за титлата във Формула 1, а съотборникът му в Mercedes Нико Розберг отпадна заради повреда в скоростите докато беше начело на колоната.

Преди проблемите на Розберг Хамилтън се опитваше да го догони, след като се изкачи бързо от шесто на второ място. Нико спря в 29 обиколка, а това е първото му отпадане за новия сезон.

За втори път този сезон Хамилтън успява да стопи аванс на Розберг от над 25 точки - след като отпадна в Австралия Люис взе четири поредни победи и догони съотборника си, а сега сви изоставането си от 29 на 4 точки след проблемите на Розберг.

На финала на 50-я старт от Формула 1 на „Силвърстоун" втори завърши Валтери Ботас с Williams, а трети - Дениъл Рикардо с Red Bull, който отново се представи по-добре от световния шампион Себастиан Фетел, останал едва пети, въпреки че стартира втори.

На старта на състезанието Розберг поведе колоната, а в първите четири завоя Хамилтън излезе от шести четвърти, веднага след това обаче се случи инцидента, предизвикан от Кими Райконен с Ferrari, заради който състезанието беше спряно. Финландецът излезе за кратко от пистата, а при връщането му на трасето задницата на колата отскочи в бордюр и при падането на колелата на асфалта, Кими вече беше дал газ, което го насочи право към предпазните мантинели. След удара колата на Райконен се върна на пистата, където беше ударена от завъртелия се Фелипе Маса с Williams, за когото старт №200 във Формула 1 продължи доста кратко. След този удар Кими отново се заби в мантинелите, където колата му най-после спря. Медицинският екип веднага откара Райконен за преглед, като той се отърва с охлузвания на глезените.

Състезанието беше рестартирано зад кола на сигурността след едночасово забавяне заради ремонта на мантинелите, които Райконен се опита да събори. След потеглянето Розберг бързо се откъсна напред и взе 5 секунди аванс, а за две обиколки Хамилтън успя да изпревари Дженсън Бътън с McLaren. Люис се опитваше да запази гумите си в рамките на няколко обиколки и позволи авансът на Нико да нарасне до 5,7 секунди, след което се втурна да го гони. При първите спирания в бокса - в 18 обиколка за Нико, Люис вече беше на 2,8 секунди зад него. Два тура по-късно Розберг се оплака по радиото, че има проблеми „при превключването на предавките в низходящ ред". Хамилтън остана още шест обиколки на пистата, като промяната подсказваше, че последната му серия обиколки ще е кратка и тогава той планира да атакува лидера.

След това обаче механиците в бокса на Mercedes отново го забавиха, както стана и в предишното състезание в Австрия и той се върна на 5,9 секунди зад Розберг. В 27 обиколка Люис стопи 1 секунда от аванса на Нико, а след това заличи още 2 секунди от преднината му, като в това време германецът постоянно говореше по радиото за проблемите си със скоростите. Така в 29 обиколка в завой №3 Розберг остана без скорости, той стигна по инерция до „Бекетс" като се опитваше да рестартира програмата, управляваща работата на предавателната кутия, но не успя и трябваше да се откаже.

Това изведе Хамилтън начело, при това със сериозен аванс пред Ботас, който до 16 обиколка беше успял да си пробие път до 4-ото място зад двамата пилоти на Mercedes и Бътън, въпреки че стартира от дъното на колоната.

Рикардо също започна да печели позиции в класирането, тъй като кара със стратегия с едно спиране в бокса - това стана възможно с изключително прецизно каране, при което той изкара с един комплект гуми от 15 до 62 обиколка и въпреки че накрая те едва държаха, той успя да задържи третото място от Бътън, който му взимаше по над една секунда на обиколка.

В края на състезанието Фетел проведе оспорвана битка с Фернандо Алонсо с Ferrari за петото място. Въпреки че беше с по-свежи гуми и явно по-добре настроен и по-бърз болид, Фетел в продължение на 15 обиколки не успя да изпревари испанеца. Фернандо стартира 16-и, но също като Рикардо кара с едно спиране в бокса и успя да си пробие път напред в класирането. Испанецът атакува Фетел при връщането му на пистата след последния му бокс и го задмина от външната страна на завоя „Копс", където скоростта е над 260 км/ч. Последва оспорвана битка, като и двамата се оплакваха по радиото от другия. Фетел броеше колко пъти колата на Алонсо е напуснала и с четирите колела очертанията на трасето и обясняваше, че Фернандо го притиска и не му оставя място, а Алонсо подхвана темата за излизането от очертанията на трасето в момента, в който Фетел го изпревари.

Себ най-накрая успя да мине напред със сложна и смела маневра, която започна с това, че той запази вътрешната траектория в „Лъфийлд", изравни се с Алонсо в „Уудкот" и на спирането на „Копс" остави испанеца от външната страна, с което го принуди да върне газта.

Място в Топ 10 намериха още Кевин Магнусен с McLaren, Нико Хюлкенберг с Force India и двамата пилоти на Toro Rosso Даниил Квят и Жан-Ерик Верн.

Новините

Най-четените