Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Red Bull пази Фетел от Уебър

Марк Уебър получи твърдо доказателство, че вече е №2 в тима на Red Bull Снимка: Getty Images
Марк Уебър получи твърдо доказателство, че вече е №2 в тима на Red Bull

Шефът на Red Bull Кристиан Хорнър обяви, че е останал изненадан от решението на Марк Уебър да не спази заповедите от бокса в последните обиколки на Гран при на Великобритания вчера. Двамата пилоти на тима Себастиан Фетел и Марк Уебър завършиха втори и трети, но Марк получи забрана да атакува съотборника си в последните обиколки на състезанието.

По-късно Марк призна пред медиите, че е пренебрегнал заповедите от бокса и на няколко пъти се е опитал да изпревари Фетел, но малко преди края на състезанието е върнал газта.
Хорнър призна, че не е очаквал Уебър да не спази заповедите от от бокса и допълни, че е останал много недоволен от поведението на австралиеца, който и застрашил резултата на тима.

Така че на двамата им предстои важен разговор на четири очи, на който ще се изясняват доста неща.

„Изненадах се, че Марк пренебрегна заповедите от бокса - заяви след финала на „Силвърстоун" Хорнър. - В крайна сметка, тимът е най-важен и нито един от нас не е по-важен от тима.

„Мога да разбера защо Марк е недоволен, но ако той беше лидер, то заповедите от бокса щяха да го пазят от Фетел.

„Преди две години в Турция стана абсолютно същото, но със Себастиан, така няма смисъл, от гледна точка на тима да рискуваме и двете ни коли да не стигнат до финала. Беше ясно, че нито един от двамата няма да отстъпи.

„А и видяхте какво стана с Фелипе Маса и Люис Хамилтън на последния завой, двамата се удариха, така че от наша гледна точка, няма смисъл да позволяваме на нашите пилоти да продължават да се борят за по-предна позиция в последните обиколки на състезанието.

"Явно е, че Марк избра да пренебрегне заповедта, но не успя да изпревари Себ, все пак поведението му се различава от официалната позиция на тима."

След това Хорнър не пожела да коментира как ще отговори да действията на Уебър, като само добави: "Това е нещо, което двамата трябва да обсъдим насаме."

Хорнър разкри, че в Red Bull са решили да наредят на пилотите да не променят позициите си около 4 обиколки преди финала на Гран при на Великобритания - мотивът за това е била опасността Уебър, който беше настигнал Фетел, да започне атаки срещу съотборника си - нещо, което може да доведе до сблъсък между двамата пилоти.

И въпреки че, Уебър трябваше да приеме ролята на №2 в тима на "Силвърстоун", Хорнър продължава да твърди, че двамата пилоти на Red Bull ще продължават да получават равни шансове да се борят за победата във всеки старт.

"Марк може да се бори за победа навсякъде - обясни Хорнър. - На "Силвърстоун" спечели квалификацията и стартира пръв. Той имаше възможност да спечели това състезание. Но не се получи. Ние ще продължаваме да подкрепяме еднакво и двамата си пилоти.

"От гледна точка на тима, на срещата с пилотите преди старта на състезанието, аз им обясних пределно ясно, инженерите също бяха там - идеята ми беше, че успехите на тима тук са най-важни. Имахме много гости, включително и хора от фабриката ни, те искаха да видят къде отиват усилията им, за какво работят, така спечелването на точки в класирането при пилотите и конструкторите беше най-важно.

"И двамата пилоти изпълниха задачата си. А Себастиан увеличи аванса си в световния шампионат. Марк излезе на второ място в класирането, а при конструкторите Red Bull също увеличи аванса си.

"Титлата при конструкторите е също толкова важна, колкото и тази при пилотите. А можеше да се окаже, че рискуваме да загубим 33 точки, ако беше станало нещо между Фетел и Уебър, затова и в последните три обиколки не им разрешихме да се състезават един с друг.

"Но до този момент двамата имаха всички шансове да се надбягват, просто в този момент който беше по-напред, щеше да има предимство.

"От гледна точка на тима, смятам, че взехме абсолютно правилното решение. Ние няма да рискуваме тези 33 точки. Двамата ни пилоти водят в класирането, нямаше как да оставим нещо да застраши това развитие на шампионата."

 

Най-четените