Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Интригата в Red Bull все още е жива

Все още има какво да се изяснява да удара на Фетел с Уебър в Турция Снимка: Getty Images
Все още има какво да се изяснява да удара на Фетел с Уебър в Турция

Катастрофата между пилотите на Red Bull в 40 обиколка на Гран при на Турция, която ги лиши от двойна победа официално вече е в историята. Марк Уебър и Себастиан Фетел обсъдиха инцидента с шефовете си Кристиан Хорнър, Хелмут Марко и Ейдриън Нюи на специална среща в базата на тима в Милтън Кийнс и всичко лошо е забравено.

Фетел се извини, Марк - не, но и двамата гарантираха, че повече няма да правят такива глупости на пистата и ще работят за успехите на тима.

Малко след това от тима обявиха, че Марк е подписал удължаване на договора му с 1 година, до края на 2011. Така битката за титлата, в която Уебър има аванс от 15 точки пред Фетел може да продължи.

Но не всичко около онзи инцидент е напълно изяснено... все още не.

Веднага след инцидента, Хелмут Марко, който официално се води "съветник" на тима, но всъщност е прекият представител на собственика Дитрих Матешиц и постоянно се бърка в работата Хорнър, хвърли вината за удара между двамата пилоти на тима върху Уебър, въпреки че виновният всъщност беше атакуващият отзад Фетел.

Според първоначалните реакции на Марко и останалите немскоговорящи босове на тима, въпреки че Уебър спечели квалификацията и беше начело от старта до 40 обиколка, неговият преследвач Фетел е бил този, който е трябвало да вземе победата в Турция.

Но при тази ситуация, единственият начин Уебър да поеме част от вината за удара беше да се намери начин да се обясни, че австралиецът е бил инструктиран от бокса да пусне Фетел да го изпревари. Което, между другото е забранено.

От тима редовно отричат този сценарий, а във вторника след състезанието прес отдела на Red Bull разпрати на медиите свое интервю с Хорнър, което трябваше да осветли ситуацията.

В това интервю Хорнър заявява следното: "Нито един от нашите пилоти не беше получил инструкции, че трябва да има промяна на позициите. В Red Bull няма заповеди от бокса, единственото ни указание е, че пилотите ни трябва да се състезават един срещу друг като се уважават на пистата."

Два дни по-късно британското списание Autosport публикува в новия си брой репортажа си за Гран при на Турция. В него редакторът за Формула 1 на Autosport Марк Хюд написа следното: "В началото на обиколка №40 тим босът Кристиан Хорнър инструктира състезателния инженер на Уебър Сиарън Пилбийм да каже на Уебър да пусне Фетел да го изпревари. Пилбийм обаче не предава това съобщение по радиото на Уебър, не може да се насили да го направи."

Списанието излезе на пазара в Англия в деня, в който пилотите на тима се срещнаха с шефовете в Милтън Кийнс - събирането, споменато по-горе. Обсъждането на инцидента, според официалната информация на тима е било "позитивно", всичко около катастрофата е било изяснено и тя вече е в миналото, но отново нито един от пилотите не пожела да поеме отговорност за удара.

Получава се разминаване, нали?

Но, според Autosport, тук има политическа интрига, старта на която дава Марко. В списанието подозират, че Марко ще се опита да изкара Пилбийм за виновен за цялата бъркотия около удара и инженерът на Марк да бъде принесен в жертва заради удара в Турция. Все още обаче на този фронт няма раздвижване.

Искрено се надявам, че Кристиан Хорнър и Дитрих Матешиц четат редовно британския ежедневник The Times. В него коментаторът на вестника Кевин Йисън открито призова Хорнър и Матешиц да пратят Марко на дълга ваканция (моментът е напълно подходящ), Хорнър да си управлява тима и да не му се бъркат разни австрийски "сиви кардинали" с 10 старта във Ф1 зад гърба си, но със самочувствие и нахалство, присъщи на друг, но по-известен австриец - Ники Лауда.

 

Най-четените