Трима шампиони по заплата във Формула 1

Себастиан Фетел доминира в последните 4 години във Формула 1 и донесе четири поредни титли на Red Bull, но що се отнася до уговарянето на заплати, германецът има двама много сериозни съперници - звездите на Ferrari Фернандо Алонсо и Кими Райконен.

Според изданието Business Book GP2014, заплатите, които получават пилотите във Формула 1 може да изненадат доста от феновете. И тук става въпрос само за заплата, отделно тимовете плащат на пилотите си премии и бонуси за спечелени точки, победи, титли, а в тези пари не влизат и приходите на звездите от спонсори и реклами.

В момента на върха са Фетел, Алонсо и Райконен, които получават по 22 милиона евро. В това трио обаче цифрите крият интересни промени. Преди да преподпише с Red Bull Фетел получаваше с почти 10 милиона евро по-малка заплата, но е успял да си договори по-добри условия. Заплатата на Фернандо е по настоящия му договор, който изтича в края на 2016, а вече се появиха слухове, че той иска двойно увеличение на парите, за да остане за още три години до края на 2019. В същото време договорът на Райконен е договорен през втората половина на 2013 и е за два сезона, като явно една от важните клаузи в него е била финландецът да получава толкова пари, колкото и Алонсо.

Люис Хамилтън, който все още преговаря за новия си договор с Mercedes отстъпва на 4-о място в тази класация с 20 милиона евро, но когато следващият контракт стане факт, то най-вероятно той ще настигне водачите, а може и да ги задмине.

Топ 6 допълват Дженсън Бътън от McLaren с 16 милиона евро и лидерът в класирането - другият пилот на Mercedes Нико Розберг с 12 милиона евро. При Нико обаче трябва да направим важното уточнение, че тази сума е по настоящия му договор, от началото на 2015 влиза в сила новото му споразумение с тима, по което той най-вероятно ще получава заплата, равна на сегашната на Хамилтън, т.е 20 милиона евро.

В другите тимове заплатите са доста по-скромни - ветеранът на Williams Фелипе Маса се състезава за 4 милиона евро на сезон, а десетият в подреждането Пастор Малдонадо - срещу 3 милиона евро, въпреки че венецуелската петролна компания PDVSA, която го подкрепя, инжектира 35 милиона евро в бюджета на Lotus.

Най-скромни са приходите на пилотите на опашкаря Caterham - любимецът на феновете Камуи Кобаяши и дебютантът Маркус Ериксон се състезават срещу 150 000 евро годишно.

От лидерите с най-малка заплата е Дениъл Рикардо - австралиецът кара за първи сезон в Red Bull и вече има две победи като този сезон успя да засенчи напълно Себастиан Фетел, но годишната му заплата е едва 750 000 евро. Тимът вече обяви, че Рикардо остава и за догодина, като сумата по договора му ще е доста по-различна.

Новините

Най-четените