Световният шампион във Формула 1 за 2009 година Дженсън Бътън описа болида на McLaren за този сезон като „най-лошата кола, която е карал, откакто е в тима".
32-годишният британец завърши четвърти в Гран при на Абу Даби в неделя, а малко преди това загуби битката за последното място на подиума срещу световния шампион Себастиан Фетел.
„Тазгодишната ни кола определено не ми пасва така, както стана с предишните два болида - обясни Бътън. - Откакто съм в тима, това е най-лошият ми сезон, както и най-слабата кола. Доста е трудно, дори в състезанията, в които се представяме добре. Напоследък в почти всеки уикенд имаме проблеми. Това трябва да престане. Не знам защо става така."
Бътън и напускащият тима Люис Хамилтън признаха, че са разочаровани от невъзможността на McLaren да догони Red Bull - или дори Ferrari, като Скудерията има сериозен шанс да избута на трето място в крайното класиране при конструкторите британския тим.
В Red Bull са сигурни, че ще спечелят титлата при конструкторите, може би още в Тексас на 18 ноември, а в битката за първото място при пилотите останаха само Себастиан Фетел с Red Bull и Фернандо Алонсо с Ferrari.
През 2011 Бътън завърши сезона като вицешампион с 270 точки, през 2010, първата му година в McLaren, той събра 214 точки и остана пети при пилотите. Сега, през 2012 Дженсън е шести със 153 точки - на 102 точки зад Фетел - и дори да спечели последните два старта, което не е много вероятно, ще завърши годината с едва 203 точки.
Бътън отрече да е имал проблеми с DRS или KERS-системата в неделя, като такива предположения се появиха още в хода на състезанието.
„Целият уикенд беше странен - обясни Дженсън. - В петък беше добре, в събота сутринта - също, но в квалификацията и състезанието беше трудно. Не беше ужасяващо зле, но не беше добре. Трябва да пробваме някои нови неща по настройките на колата. Определено не съм доволен от това, с което разполагаме в момента. Но, смятам, че догодина можем да сме перфектни.
„Шампионатът догодина ще е много вълнуващ, но до края на 2012 остават две състезания, в които трябва да се представим добре. Все още не сме се отказали да се преборим с Ferrari в класирането на конструкторите, но сега сме на 22 точки зад тях, което е голяма разлика. Трябва да вземем доста точки."
Бътън призна, че шефовете и инженерите на тима вече отдават първостепенно значение на мнението му при работата по колата за следващия сезон, от деня, в който е станало ясно, че Люис Хамилтън напуска заради Mercedes.
„Ситуацията е малко странна - обясни Дженсън. - За този сезон нашият болид се представя добре в ръцете на Люис, при мен - също, но в отделни състезания. Просто не е достатъчно постоянен."
Всъщност, истината е, че Хамилтън се представя добре, когато обаче колата му не дефектира. Този сезон Люис кара много силно, но страда от поредицата грешки на тима в бокса, както и от недостатъчната надеждност на болида.
Хамилтън доминира в Абу Даби, взе 25-я си полпозишън във Формула 1 и в неделя водеше колоната със сериозен аванс, но отпадна малко преди средата на състезанието заради повреда в електрическата система. Така след Сингапур Хамилтън загуби второ състезание, в което е начело и има сериозен шанс за победата.
„Случва се за втори път в последните пет състезания - обясни Люис. - И като изключим Индия, във всяко едно от тези пет състезания имаме проблеми с колата. В Сингапур имахме повреда в скоростната кутия, на „Сузука" се появи проблем със задната стабилизираща щанга - точно преди квалификацията и в състезанието, а в Корея същият елемент се счупи. След това в Индия всичко беше наред, а сега в Абе Даби отново не успях да завърша. Така че, събраха ми се четири много трудни уикенда.
„Тази година имам седем спечелени квалификации, но само три победи. В другите четири състезания или имаме проблеми с колата или нещо в бокса се обърква. Ако автомобилът ми беше толкова надежден, колкото са колите на Себастиан Фетел или Фернандо Алонсо, то сега щях да се боря с тях за световната титла. Но тимът ни е силен и знам, че ще се върне в голямата битка."