Победителят в Гран при на Унгария Люис Хамилтън е сигурен, че успехът му на „Хунгароринг" вчера е доказателство, че той е сред претендентите за титлата във Формула 1 този сезон.
Пилотът на McLaren все още е на 47 точки зад лидера в шампионата Фернандо Алонсо, който вчера завърши пети, но Хамилтън е на мнение, че сега вече разполага с бързината, която ще ми позволи да стопи аванса на испанеца.
„Битката продължава - има още много до края на шампионата. Титлата все още е възможна цел - обясни Хамилтън. - В Унгария не успях да отнеме толкова точки от Алонсо, колкото исках. Той все 10 точки, но ако продължим с това темпо, нещата ще се променят."
Гран при на Унгария беше 11-ото състезание от сезона във Формула 1, остават още девет, като следващото е на 2 септември на белгийската писта „Спа" - първият старт след лятната пауза.
Хамилтън спечели победата в Унгария, след като беше начело от старта до финала, но през цялото състезание беше преследван от двамата пилоти на Lotus Кими Райконен и Ромен Грожан, а след финала обясни, че McLaren трябва да продължи да подобрява колата си точно заради темпото на двамата си съперници.
„Имаме работа в още много насоки - заяви англичанинът. - Сигурен съм, че това ще стане, вървим напред. Сигурен съм, че в един момент Lotus също ще вземат победа. Колата на тима изглежда много бърза и лесна за каране, този тим се справя отлично.
„Но това не е нещо неочаквано - Lotus има титли в миналото, а сега изградиха фантастичен отбор. И стават все по-добри.
„Кими и Ромен са много бързи, а трябва да се отбележи, че тяхната кола все още не разполага с аеродинамиката в задната част, която се влияе от работата на ауспусите, а ние, Ferrari и Red Bull разполагаме с нея. Когато и те получат нещо такова, тогава ще имаме проблеми."
Въпреки че му липсваше скорост да се бори за победата в Унгария Алонсо успя да увеличи аванса си пред най-близкия си съперник - Марк Уебър, на 40 точки. И испанецът загуби само две точки спрямо пилотът, който заема третата позиция - Себастиан Фетел, който финишира четвърти.
„Това беше всичко, на което можехме да се надяваме и честно да ви кажа, това че завърших пред Уебър и само една позиция зад Фетел е много добро постижение за развитието на шампионата - обясни Алонсо. - Не бяхме достатъчно бързи, имахме проблеми с темпото в хода на състезанието, но благодарение на стратегията и постоянното представяне на болида ни, стигнах до добра позиция на финала."
Съотборникът на Хамилтън Дженсън Бътън обаче се оплака, че стратегията на отбора не е проработила добре за него - британецът е бил повикан твърде рано в бокса за второто и третото му спирания за нови гуми.
„Решихме да карам с три спирания за гуми, но всеки път, когато спирах в бокса, гумите все още бяха в добро състояние и след това се връщах на пистата в трафик.
„Не знам защо все в такива моменти ме викаха в бокса. Питах по радиото: „Тези коли по-бързо ли вървят от преките ми съперници?" Казаха ми: „Не". „Тогава защо се набивам всеки път в този трафик?", беше въпросът ми.
„Не знам какво стана, може би се е получило някакво недоразумение, не е било изчислено точно къде ще се върна на пистата. Надявам се, че ще си вземем поука, защото вчера това ми се случи на два пъти. Не съм доволен от стратегията ни, но ми харесва посоката, в която се развива автомобила ни."
По традиция Гран при на Унгария премина със скромен брой изпреварвания и най-напрегнатият момент се оказа битката между двамата пилоти на Lotus Райконен и Грожан за втората позиция. Този спор се реши в края на състезанието, когато Грожан вървеше втори, но загуби време заради трафика, а Райконен се върна на пистата след последния си бокс броени метри пред него и агресивно защити позицията си в първия завой на пистата. В началото нито един от двамата не върна газта, гумите им се докоснаха, но Кими избута Ромен извън трасето и французинът му отстъпи второто място.
След финала Грожан обясни, че няма проблем с инцидента, тъй като и двамата са искали по-предно класиране и го сравни със защитата, която той приложи срещу световния шампион Себастиан Фетел на старта на състезанието.
„Двамата с Кими бяхме много близо и беше оспорвано, но той направи това, което трябваше - обясни Грожан. - Аз стъпих в зоната за сигурност, където има чакъл и ми беше трудно да се върна на пистата със същата скорост. Това е. При Кими се получи същото като с Фетел на старта - аз останах от вътрешната страна, което беше добре и правилно."
Грожан обаче изобщо не остана доволен от поведението на своите колеги, заради които загуби ценно време в битката за второто място и на практика заради тях позволи на Райконен да се върне пред него на пистата.
„Получи се неприятно, оказах се блокиран зад друг пилот, той не ме пускаше напред и само таз загубих секунда и половина - обясни Грожан. - Тогава много се ядосах, борех се за победата, а се озовах зад по-бавна кола, с която не можах да се справя. Малко сме разочаровани след финала в Унгария, защото имахме шанс да се борим да победата. Загубих време заради пилот, затворен с обиколка, който пренебрегна сините флагове."