Имат ли шанс Ferrari и Алонсо?

Ferrari преживя спад във формата в средата на сезона във Формула 1, което доведе до критики от страна на Фернандо Алонсо към тима и последвалото напомняне на президента на Черните кончета Лука ди Монтедземоло, че „пилотите идват и си отиват, но Ferrari остава".

Проблеми в рая? Коментарите на Алонсо, направени в Унгария бяха понесени тежки в Маранело и това наложи острата реакция на Ди Монтедземоло. Което е направо буря в чаша вода с оглед на обичайните страсти в италианския тим.

Формата на Скудерията през 2013 рязко се влоши, до месец май Алонсо разполагаше с много бърз автомобил, но след това изоставането бързо стана факт. Фернандо спечели в Китай и Испания, при това с комфортна преднина, но в последните стартове води оспорвани битки, за да стигне до място на подиума.

Освен това, тук трябва да прибавим и нещо нетипично за испанеца - той прави доста грешки, определено повече от бройката, която допуска в рамките на цял сезон. Типичен пример за това е решението му да не влезе в бокса в началото на Гран при на Малайзия, когато пострада предното му крило, а след това се отчупи цялото и се пъхна под колата. В Монако пък Фернандо просто беше бледа сянка на самия себе си.

Естествено, става въпрос само за две състезания, но точно такива провали лишават и най-добрите от шанс да се борят за титлата.

Но много по-притеснително за Фернандо и Ferrari е липсата на скорост, особено що се отнася до представянето в квалификациите. В последните шест състезания най-добрият резултат на Алонсо в битката за разпределение на стартовите позиции е 5-о място.

Във Ferrari имат спешна нужда от рязко подобряване на представянето на пистата, иначе тимът ще запише пети пореден сезон без титла. За последно пък Скудерията взе първото място при пилотите през 2007, когато триумфира Кими Райконен.

В началото на сезона Фелипе Маса демонстрира силната форма, която му помогна да се представи толкова добре в края на 2012. Всъщност, в края на миналия сезон Маса беше по-силният пилот на Ferrari, но влошаващото се представяне на F138 се отрази зле и на карането и резултатите на бразилеца, който отново се хлъзна към средата на колоната.

Инцидентите на Маса в Монако наистина бяха странни и необикновени, а от тима обясниха, че грешката на Фелипе е била причина за единия удар, а повреда в окачването - за другия. Според някои анализатори, и двете катастрофи са били причинени от повреди в колана.

Завъртането на Маса в Германия, което го извади от състезанието също беше странно, но кадите от онборд камерата на колата му се оказаха твърде малко, за да се прецени какво точно е случило.

Бъдещето на Маса в тима все още е неясно, всички ще чакат какво ще решат шефовете на тима, но по-важна ще е промяната в представянето на автомобила.

Обикновено Ди Монтедземоло обвинява другите за проблемите на Ferrari, но вече стигнахме до момента, в който в Маранело трябва да се вземат в ръце и да решат проблемите си, ако наистина искат да спечелят титлата.

Алонсо е на 39 точки зад Фетел, така че Скудерията трябва да реагира много бързо. Новата история на Формула 1 обаче подсказва, че досега италианците нито веднъж не успяха да обърнат хода на битката срещу Red Bull.

Новините

Най-четените